تاثیر ویروس کرونا بر خطوط هوایی جهان

کدخبر: ۳۲۵۲۰۹
اقتصاد نیوز: سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) در بیانیه‌ای پیش‌بینی کرد که به دلیل لغو پروازها ناشی از شیوع کرونا، درآمدهای خطوط شرکت‌های هواپیمایی در سه ماهه نخست سال ۴ تا ۵ میلیارد دلار کاهش یابد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا، این سازمان که در مونتریال آمرکا واقع شده است، چند روز پیش و بدنبال افزایش حجم لغو پروازهای جهانی اعلام کرد که انتظار می‌رود کرونا در مقایسه با ویروس واگیردار سارس که در سال ۲۰۰۳ شیوع پیدا کرد، تاثیرات وسیع‌تری را بر بخش صنعت داشته باشد.

ICAO که نهاد تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد است اعلام کرده است که حدود ۷۰ شرکت هواپیمایی تمام پروازهای خود را با مقصد و مبدا چین لغو و ۵۰ شرکت دیگر فعالیت‌های خود را در این مسیر محدود کرده‌اند.

این اتفاق موجب کاهش ۸۰ درصدی ظرفیت شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای مسافران از چین و بالعکس و همچنین کاهش ۴۰ درصدی حجم پروازها توسط خطوط هوایی این کشور شده است.

ایکائو علاوه بر این پیش‌بینی کرده است که این احتمال وجود دارد ژاپن و تایلند در سه ماه نخست سال به دلیل کاهش مسافران چینی، به ترتیب ۱.۲۹ و ۱.۱۵ میلیارد دلار از عواید بخش گردشگری خود را از دست دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید