وزیر راه و شهرسازی: روزانه پیشنهاد جذابی برای صنعت ریلی از سمت خارجی‌ها به ما ارائه می‌شود

کدخبر: ۳۲۶۲۷۹
اقتصاد نیوز: وزیر راه و شهرسازی گفت: روزانه پیشنهاد جذابی برای ریل، واگن و لوکوموتیو از سمت خارجی‌ها به ما ارائه می‌شود چرا که متوجه ظرفیت‌های داخل برای تولید زیرساخت‌های بخش ریلی شده‌اند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی ایرانی با محوریت رونق تولید، اظهار داشت: بحث مهم امروز، خودباوری است و کسی که در مسیر عزت و سربلندی حرکت می‌کند حتما بایستی به خودباوری ایمان داشته باشد.

وی افزود: انقلاب ما با شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی به ثمر نشست و این شعار نشان دهنده عزت ملی است و در 41 سال گذشته استکبار جهانی حرکت انقلاب را نپذیرفته و برای از بین بردن آن تمام ظرفیت‌های خود را فعال کرده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مهمترین ابزار دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی موضوع تحریم است گفت: عبور از تحریم‌ها یعنی پاسخ قاطع دادن به دشمنان کشور و مهمترین هنر تحریم این بوده که مسیرهای اصلی و رسمی را از بین ببرد و مسیرهای غیررسمی که آغشته به فساد است را باز کند تا بتواند از مسیرهای فسادآلود، مقبولیت جمهوری اسلامی را به چالش بکشد و امروز شاهد هستیم که دشمنان ما به صورت مویرگی تحریم‌ها را دنبال می‌کنند تا بتوانند ایران را در عرصه‌های مختلف ناتوان کنند.

اسلامی ادامه داد: دشمن از اصل این موضوع که انقلاب ایمان‌ها و ارزش‌ها در ایران به ثمر نشسته ناراضی است چرا که می‌داند مسیر انقلاب به سربلندی کشور ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد رشد خودکفایی و خودباوری در کشور بوده‌ایم، گفت: این نمایشگاه یکی از جلوه‌های خودباوری در کشور است و خودکفایی و خودباوری جز با رونق تولید محقق نمی‌شود.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه امروز قدرت سیاسی کشور مستلزم قدرت اقتصادی است و مقاوم سازی اقتصاد نیز از مسیر رونق تولید می‌گذرد، گفت: باید بتوانیم سرمایه‌ها را به مسیر رونق تولید بیاوریم و در وزارت راه و شهرسازی نیز در سال جاری تمام ظرفیت خود را برای تحقق رونق تولید و استفاده از ظرفیت‌های داخلی در جهت پیشرفت کشور فعال کرده‌ایم.

اسلامی افزود: در صنعت ریلی اتفاق بزرگی در بخش زیرساخت در حال رخ دادن است و برای اولین بار امروز در بزرگترین پروژه خط آهن کشور که با عنایت مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی بهره مند می‌شود تفاهم نامه‌ای را برای تولید ریل ملی امضا خواهیم کرد تا بتوانیم محصولی را که در تمام عمر از خارج از کشور وارد می شده با رونق تولید داخلی در داخل کشور تولید کنیم و در آینده در زمینه تولید ریل به خودکفایی رسیده و واردات آن برای همیشه قطع شود.

وی ادامه داد: همچنین در صنعت ریلی در عرصه لوکوموتیو و واگن نیز اقدامات خوبی برای رونق تولید داخلی در دست داریم و نکته جالب اینجاست که پیشنهادهای جذابی در همین شرایط تحریمی برای ریل و واگن و لوکوموتیو به صورت روزانه از سمت خارجی‌ها به ما ارائه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کسانی که برای تحریم برنامه ریزی می‌کردند بعد از دیدن ظرفیت‌های داخل با پیشنهادهای جذاب دنبال این هستند که مسیر خودکفایی را تحت تأثیر قرار دهند.

اسلامی خاطرنشان کرد: امروز بیش از 14 هزار کیلومتر ریل در کشور داریم و 14 هزار کیلومتر خط ریلی در دست مطالعه و ساخت داریم و همانطور که وعده رئیس جمهور در خصوص وصل شدن 5 استان کشور به خط ریلی محقق شده، این موضوع را برای 4 استان دیگر کشور در دست اقدام و پیگیری داریم.

وی با بیان اینکه تا پایان این دولت 580 کیلومتر آزادراه جدید به بهره برداری خواهد رسید، گفت: در حال حاضر دو هزارو  400 کیلومتر آزادراه در کشور داریم و به طور همزمان دو هزارو  500 کیلومتر احداث آزادراه جدید در دست مطالعه و ساخت داریم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید