پوشاک امسال چقدر گران شد؟

کدخبر: ۳۲۶۴۲۴
اقتصاد نیوز: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با بیان اینکه حجم تولید پوشاک نسبت به سال گذشته حداقل ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: مبارزه با پوشاک قاچاق تاثیر زیادی در تولید داخل داشته است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ ابوالقاسم شیرازی اظهار کرد: علی رغم همه نارسایی‌ها و موانعی که در مسیر تولید پوشاک قرار دارد به اندازه کافی تولید شده و برای عید مشکلی در بازار وجود ندارد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک افزود: ۱۸ هزار واحد صنفی در تهران به صورت قانونمند در حال عرضه پوشاک داخلی هستند.

وی با بیان اینکه رکود بازار دغدغه تولیدکنندگان و فروشندگان است، گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، هنوز تقاضای مردم در بازار حس نمی‌شود و فروشگاه‌ها رو به فروش فوق العاده آوردند.

شیرازی با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره بیان کرد: در حالی که پوشاک به وفور با دسترسی آسان و با تعداد فروشگاه‌های زیاد در همه مناطق وجود دارد برگزاری نمایشگاه اقدام مناسبی نیست، برگزاری این نمایشگاه‌ها زمانی که کمبود در بازار وجود داشته باشد مناسب است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک ادامه داد: به جای برگزاری نمایشگاه باید رونق را به بازار برگردانیم بر این اساس فروش‌های فوق العاده را ساماندهی کردیم تا مردم از این فروشگاه‌ها خرید کنند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت در پوشاک نسبت به سال گذشته وجود داشته، اما این افزایش نسبت به سایر کالا‌ها کمتر بوده است، تصریح کرد: به دلیل اینکه تولیدکنندگان در حال عرضه پوشاک با قیمت تمام شده و اگر اینکار را انجام ندهند با کمبود نقدینگی مواجه می‌شوند.

شیرازی درباره میزان افزایش قیمت تاکید کرد: نسبت به سال گذشته در کالا‌های با کیفیت و مرغوب ۲۰ درصد و در کالا‌های پر مصرف و پر مشتری ۵ درصد شاهد افزایش قیمت هستیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اظهار کرد: تولیدات داخلی با کیفیت بالایی نسبت به اجناس مشابه خارجی در حال تولید هستند و با تمام موانعی که وجود دارد قیمت‌ها از اجناس خارجی با کیفیت بالاتر، اما نازل‌تر است.

وی با بیان اینکه حجم تولید نسبت به سال گذشته حداقل ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: مبارزه با پوشاک قاچاق تاثیر زیادی در تولید داخل داشته به نوعی که در مجتمع‌های بزرگ که محل عرضه برند‌های خارجی بود به برند‌های داخلی اختصاص یافته است.

شیرازی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از نیاز داخل به پوشاک را تولیدکننده داخلی تامین می‌کنند.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید