آخرین اخبار از سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی

کدخبر: ۳۲۷۱۳۷
​اقتصادنیوز: قیمت نفت روز گذشته برای پنجمین روز کاهش یافت و با ۲ درصد ریزش، به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه ۲۰۱۹ رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا از رویترز، نفت خام برنت با کاهش ۱.۰۶ دلاری یا ۲ درصدی، هر بشکه ۵۲.۳۷ دلار معامله شد. معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمیدیت با ۹۷ سنت کاهش، هر بشکه ۴۷.۷۶ دلار انجام شد.

برای نخستین بار از زمان شیوع کرونا در چین، تعداد مبتلایان جدید در خارج از چین از موارد داخل این کشور پیشی گرفت.

گسترش کرونا به اقتصادهای بزرگ جهان همچون کره جنوبی، ژاپن و ایتالیا نگرانی ها را مبنی بر کاهش تقاضای سوخت افزایش داده است.

براساس پیش بینی شرکت مشاوره فکتس گلوبال انرژی (FACTS Global Energy) تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ روزانه ۶۰ هزار بشکه رشد خواهد داشت؛ سطحی که مشاوران این شرکت آن را به دلیل شیوع کرونا، «عملا صفر» نامیدند.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به مردم این کشور اطمینان داد که خطر ویروس کرونا در سطحی بسیار پایین حفظ داشته شده است اما بورس آسیا پنجشنبه صبح سقوط کرد.

همزمان با گسترش سریع ویروس کرونا خارج از چین و هجوم سرمایه گذاران به سوی سرمایه‌گذاری های امن، بازارهای بورس با ادامه روند نزولی خود، بیش از ۳ تریلیون دلار از ارزش خود را از دست دادند. قیمت طلا اما همچنان روند صعودی به خود گرفته است.

شاخص استاکس ۶۰۰ با ریزش ۲.۳ درصدی کار خود را آغاز کرد و شاخص بلوچیپ ایتالیا سقوط کرد.  بسیاری از شرکت های اروپایی نسبت به خسارت احتمالی سود خود هشدار دادند.

در آمریکا شرکت مایکروسافت به سومین شرکت تریلیونری بدل شد که در خصوص عواید خود هشدار می‌دهد.

«تاماش وارگا» تحلیلگر نفت موسسه «پی‌وی‌ام آسوشیتس» گفت: در صورتی که سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا را بیماری جهان‌گیر اعلام کند که البته بعید هم به نظر نمی‌رسد،  تاثیر منفی کرونا بر قیمت نفت تشدید خواهد شد. وضعیت دلمرده‌ای است و انتهای تونل دیده نمی‌شود؛ هیچ نوری وجود ندارد و تنها تاریکی است که چشم را پوشانده. حتی افزایش هفتگی بهای نفت آمریکا هم قادر نبود از قیمت‌ها حمایت کند.

براساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا (ایی.آی.ای) در بحبوحه کاهش ظرفیت پالایش نفت، موجودی انبارهای نفت در هفته منتهی به ۲۱ فوریه ۲.۷ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد و به ۲۵۶.۴ میلیون بشکه رسید.

موجودی فرآورده‌های نفتی نیز با کاهش ۲.۱ میلیون بشکه‌ای مواجه شد و به ۱۳۸.۵ میلیون بشکه رسید.

این سازمان اعلام کرده است که موجودی نفت خام آمریکا با افزایش ۴۵۲ هزار بشکه‌ای به ۴۴۳.۳ میلیون بشکه رسیده که البته در مقایسه با آنچه تحلیلگران انتظار داشتند ۲ میلیون بشکه کاهش داشته است.

بازار نفت خام ششدانگِ حواس خود را به کاهش احتمالی و هرچه بیشتر تولیدات گروه اوپک پلاس جمع کرده است.

گروه اوپک پلاس قرار است پنجم و ششم مارس در وین اتریش تشکیل جلسه دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید