بانک جهانی برای مقابله با کرونا چه اعتباری را تشخیص داد؟

کدخبر: ۳۲۷۹۷۵
​اقتصادنیوز: بانک جهانی از بسته اولیه ۱۲ میلیاردی خود در قالب وام ضروری قابل تخصیص به کشورهای درگیر با آثار بهداشتی و اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا رونمایی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا از رویترز، «دیوید مالپاس» رییس بانک جهانی گفت که هنوز «ناشناخته‌های زیادی» در مورد این ویروس که به سرعت در حال گسترش است، وجود داشته و شاید به «کمک‌های به مراتب بیشتری» نیاز باشد.

اعلامیه بانک جهانی تاکیدی بود بر نگرانی‌های فزاینده در خصوص تاثیرات نامطلوب اقتصادی و انسانی ناشی از کرونا. سازمان بهداشت جهانی همزمان با افزایش آمار و مرگ و میر برجای مانده از کرونا، روز گذشته نسبت به کمبود تجهیزات ایمنی برای مقابله با این بیماری  و همچنین افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها هشدار داد.

فدرال رزرو نیز روز گذشته در اقدامی اضطراری نرخ بهره را به منظور جلوگیری از رکود جهانی، کاهش داد و مقامات اقتصادی گروه جی۷ اعلام کردند که آماده‌اند تا در صورت لزوم اقدامات مالی و پولی اتخاذ کنند.

مالپاس گفت: امروز از بسته حمایتی ضروری ۱۲ میلیاردی برای واکنش به درخواست کشورها در راستای تامین نیازهای اساسی آنان در بحران پیش آمده و همچنین کاهش آثار غم‌انگیز آن، رونمایی می‌کنیم.

وی افزود: هدف، اقدام سریع است زیرا سرعت برای نجات جان انسان‌ها ضرورت داد. سناریوهایی وجود دارد که براساس آنها شاید به منابع به مراتب بیشتری نیاز داشته باشیم. بنابراین رویکرد و منابع خود را به فراخور نیاز تغییر داده و تامین می‌کنیم.

بانک جهانی اعلام کرده است که تسهیلات ۱۲ میلیارد دلاری که بدون فوت وقت در قابل وام‌های کم‌بهره اعطا می‌شود، به کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند تا دسترسی بهتری به خدمات بهداشتی داشته، نظارت بر بیماری و همچنین مداخله بر بهداشت عمومی خود را تقویت کرده و در کنار آن، با همکاری با بخش خصوصی تاثیرات اقتصادی ناشی از کرونا را تعدیل کنند.

  •  
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید