قیمت طلا همچنان کاهشی است

کدخبر: ۳۳۰۸۴۶
اقتصادنیوز: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی با وجود اقدامات محرک مالی بانکهای مرکزی، تحت تاثیر اقدام سرمایه‌گذاران برای تهیه نقدینگی و جبران ضررشان در بازارهای سهام، کاهش پیدا کرد.
قیمت طلا همچنان کاهشی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۶۱۴ دلار و ۴۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۶۴۶ دلار و ۶۰ سنت ایستاد.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد شرکت "سی ام سی مارکتس"، هر چه وضعیت وخیمتر می شود، ارتباط میان بازارهای سهام و طلا قویتر می شود و اگر وضعیت اقتصادی افول بیشتری پیدا کند در آن صورت قیمت طلا به همراه بازارهای سهام سقوط خواهد کرد.

بازارهای سهام آسیایی و قیمتهای نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر تعطیلی‌های گسترده جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، سقوط کردند.

مدیر صندوق بین المللی پول روز جمعه هشدار داد این اپیدمی، اقتصاد جهانی را وارد رکود کرده و کشورها باید با هزینه های بسیار گسترده برای اجتناب از ورشکستگیها واکنش نشان دهند. مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه یک بسته کمک دو تریلیون دلاری را برای کمک به مقابله با رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا تصویب کردند که بزرگترین بسته تصویب شده تاکنون بود. اما در دو روز گذشته اخبار بدتری در خصوص کرونا منتشر شد. شمار قربانیان جهانی ویروس کرونا به حدود ۳۴ هزار نفر رسید و آمریکا با بیش از ۱۳۷ هزار مورد ابتلا و ۲۴۰۰ مرگ، به بزرگترین مرکز شیوع ویروس کرونا تبدیل شد.

بر اساس گزارش رویترز، رییس بانک مرکزی اروپا از سران اتحادیه اروپا خواست برای تعدیل پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا قاطعانه تر اقدام کنند.

عامل دیگری که مانع افزایش قیمت طلا شد، توقف روند نزولی دلار آمریکا بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۲۲۵۳ دلار و ۸۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۳.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۷۱۷ دلار و هفت سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۳.۹ درصد کاهش، ۱۳ دلار و ۹۱ سنت معامله شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید