فرابورس ایران اعلام کرد؛

تغییرات در محدودیت حجمی سفارش‌ها

کدخبر: ۳۳۱۴۷۷
اقتصادنیوز: تغییرات در محدودیت حجمی در سفارش‌ها از امروز (۱۸ فروردین) و افزایش حداقل ارزش هر سفارش از ۲۰ فروردین اعمال می‌شود.
تغییرات در محدودیت حجمی سفارش‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فرابورس ایران در پیامی اعلام کرد به منظور ایجاد امکان افزایش سرعت معاملات و همچنین کاهش بار ترافیکی سامانه معاملاتی فرابورس ایران، حداکثر تعداد اوراق بهاداری که طی هر سفارش در سامانه معاملات فرابورس وارد می‌شود (محدودیت حجمی هر سفارش)، به شرح ذیل افزایش یافته و از جلسه معاملاتی دوشنبه مورخ ۱۸ فروردین ماه ۱۳۹۹ اعمال می‌شود: نخست اینکه در نمادهای معاملاتی مربوط به شرکت های با سرمایه پایه ۱۰۰ میلیون و بیشتر، به میزان ۲۰۰.۰۰۰ سهم و همچنین در نمادهای معاملاتی مربوط به شرکت‌های با سرمایه پایه کمتر از ۱۰۰ میلیون، به میزان ۱۰۰.۰۰۰ سهم تغییر می‌کند.  

در خصوص نمادهای معاملاتی که اخیراً عرضه اولیه شده‌اند (شامل نمادهای وآوا، کلر، فروی، ومهان، شصدف، شگویا و ساوه) نحوه تعیین محدودیت حجمی هر سفارش تا اطلاع ثانوی بر اساس وضعیت فعلی است.  

براساس این گزارش، شرکت فرابورس ایران همچنین در اطلاعیهای از افزایش حداقل ارزش هر سفارش خرید ارسالی از طریق سامانه معاملات برخط از ۱۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان خبر داد که از تاریخ ۲۰ فروردین عملیاتی می شود؛ بنا بر این اطلاعیه، عرضه اولیه ها همچنان مستثنی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید