آخرین واکنش‌ها به شایعه کناره‌گیری شاپورمحمدی از ریاست بورس تهران

کدخبر: ۳۳۱۷۸۹
​اقتصادنیوز: برخی منابع خبر دادند که شاپور محمدی از سازمان بورس استعفا داده و با حکمی از سوی وزیر اقتصاد و دارایی دکتر حسن قالیباف اصل جایگزین وی شد و سکان بورس تهران را در دست گرفت.
آخرین واکنش‌ها به شایعه کناره‌گیری شاپورمحمدی از ریاست بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شایانیوز هنوز هیچ منبع رسمی در سازمان بورس یا وزارت اقتصاد دارایی استعفای شاپور محمدی و ریاست قالیباف بر سازمان بورس را تایید نکرده است  اخبار موثق حاکی از آنست که شاپور محمدی در دوره فعلی وزارت اقتصاد چند بار دیگر هم استعفا داده بود که مورد موافقت قرار نگرفته بود. البته استعفای شاپور محمدی و انتصاب دکتر قالیباف نیاز به تائید شورای بورس دارد و احتمال می رود فردا جلسه شورا الکترونیکی برگزار شود باید دید این بار با استعفای شاپور محمدی موافقت می شود یا خیر؟

بی خبری اعضای شورای عالی بورس از استعفای شاپور محمدی

سعید اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس درباره شایعه استعفای شاپور محمدی و معرفی حسن قالیباف اصل به عنوان رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار به اقتصاد آنلاین گفت: اعضای شورای عالی بورس از بعد از ظهر امروز، شایعه استعفای دکتر محمدی را مانند سایرین، از طریق فضای مجازی دریافت کردند. از آنجا که استعفای رئیس سازمان به صورت محرمانه مستقیما به دست وزیر محترم اقتصاد و دارایی می‌رسد، صحت این موضوع را باید از آقایان دژپسند و محمدی جویا شد.

اختلاف شاپور محمدی با وزیر اقتصاد

گفته می‌شود، شاپور محمدی به دلیل اظهار نظر وزیر اقتصاد درباره وجود یا عدم وجود حباب قیمتی در بازار سهام اختلاف نظر داشته است. این اختلاف نظر از اواخر بهمن‌ماه آغاز شده بود و حالا به نظر می‌رسد که پس از گفتگوی وزیر اقتصاد با رسانه ملی در شب گذشته به اوج خود رسید

حسن قالیباف اصل گزینه احتمالی ریاست سازمان بورس کیست؟

قالیباف متولد ۱۳۴۸ از شهر مراغه است وی فارغ التحصیل دکتری مدیریت مالی دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا است

حسن قالیباف از سال تا ۹۷ به مدت ۱۲ سال مدیرعامل شرکت بورس تهران بود.

 قالیباف اصل دارای سوابق اجرایی شامل حسابرس دیوان محاسبات کشور، مدیر سرمایه‌گذاری، مدیر عامل و عضو هیأت مدیره سرمایه‌گذاری ایرانیان و سرمایه گذاری امید بوده است.

همچنین عضویت در هیئت علمی گروه مدیریت دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد دانشگاه الزهراء – مدرس دروس مالی در دانشگاه های الزهراء، تهران، علوم اقتصادی وزارت دارایی، امام حسین(ع) و آزاد اسلامی- استاد راهنما و مشاور چندین پایان نامه در دوره های کارشناسی ارشد  و دکتری مدیریت مالی – تالیف 2 کتاب ، تالیف بیش از 29 مقاله و ارائه بیش از 10 مقاله در کنفرانس­ها از سوابق آموزشی و پژوهشی مدیرعامل بورس تهران  به شمار می آید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید