لیست مشاغل پرخطر اعلام شد

کدخبر: ۳۳۲۶۴۲
اقتصادنیوز: از روز شنبه ۳۰ فروردین ماه فعالیت برخی مشاغل به غیر از مشاغل پرخطر در استان تهران آغاز می‌شود.
لیست مشاغل پرخطر اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، باتوجه به اطلاعیه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند بخشی از واحدهای صنفی در استان‌ها از روز شنبه ۲۳ فروردین فعالیت خود را آغاز کردند و در استان تهران از تاریخ شنبه ۳۰ فروردین با هماهنگی ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا فعالیت برخی از واحدها آغاز خواهد شد.

در این بین واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی موظفند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پس از ثبت‌نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

لازم به ذکر است که فروشگاه‌های سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشمول این طرح نیستند و تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

گفتنی است براساس مصوبه ابلاغی، رستوان ها و غذای آماده (صرفا بیرون‌بر) مجاز به فعالیت هستند.

در این اطلاعیه آمده است تمام واحدهای صنفی در سراسر کشور موظفند تا تاریخ‌های اعلام‌شده مطابق مصوبات و بخشنامه‌های پیشین ستاد ملی کرونا عمل کرده و تحت هیچ عنوان نسبت به بازگشایی واحدهای خود اقدام نکنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید