وزارت بازرگانی ایالات متحده گزارش داد؛

فاجعه اقتصادی در آمریکا؛ بزرگترین سقوط تاریخ بازار خرده‌فروشی/ افت بی‌سابقه تولید آمریکا در ۸۰سال اخیر

کدخبر: ۳۳۳۱۲۲
اقتصادنیوز؛ وزارت بازرگانی آمریکا دقایقی پیش با انتشار گزارشی اعلام کرد در ماه مارس بازار خرده‌فروشی آمریکا با کاهش ۸.۷ درصدی فروش‌ها، متحمل بزرگترین سقوط ماهانه تاریخ خود شده است.
فاجعه اقتصادی در آمریکا؛ بزرگترین سقوط تاریخ بازار خرده‌فروشی/ افت بی‌سابقه تولید آمریکا در ۸۰سال اخیر

به گزارش اقتصادنیوز: بر اساس گزارش وزارت بازرگانی آمریکا بازار خرده فروشی ایالات متحده، در ماه مارس ۲۰۲۰ رکورد بزرگترین سقوط خود را در تاریخ اقتصادی آمریکا به ثبت رسانده است.

رکود

 وزارت بازرگانی با انتشار داده‌های اقتصادی ماه مارس اعلام کرد میزان فروش‌ها در بازار خرده‌فروشی این کشور با ثبت افت ماهانه ۸.۷ درصدی متحمل بزرگترین سقوط تاریخ خود شده است.

از سوی دیگر این گزارش نشان می‌دهد که در سومین ماه سال ۲۰۲۰ میلادی (مارس) تولیدات صنعتی آمریکا با ریزش ۵.۴ درصدی به پایین‌ترین سطح در ۸۰ سال اخیر، یعنی از زمان جنگ جهانی دوم رسیده است.

بازگشت بازار سهام به سراشیبی، نصف شدن سود بانک‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نیویورک‌تایمز که تنها نیم ساعت مانده به بازگشایی بازار سهام نیویورک شاخص صنعتى DOWJONES تمام رشد خود تا محدوده 24000 را از دست داد و بیش از ۶۰۰ واحد سقوط کرد.

به نوشته نیویورک‌تایمز بزرگترین نهادهای مالی و بانک‌های آمریکا از جمله گلدمن‌ساکس، سیتی‌گروپ، گروه خدمات مالی PNC و ... گزارش داده‌اند که سود فصلی (کوارتر) آن‌ها در سه ماهه ابتدای ۲۰۲۰ تقریباً نصف شده است. بازار سهام وال‌استریت هم جلوتر از سایر بازارهای جهانی در حال سقوط است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با انتشار این گزارش و ادامه روند کنونی، بازارهای نفت نیز با مشکلات بزرگتری روبرو شوند. همچنین کشورهای اروپایی از جمله آلمان در انتظار یک رکود عمیق هستند. شاخص‌های سهام در پاریس و لندن هم به موازات نیویورک روی مدار نزولی حرکت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید