بررسی بازار آپارتمان‌های زیر60 متر در تهران+جدول قیمت

کدخبر: ۳۳۵۷۸۵
اقتصادنیوز : برخی از فعالان بازار مسکن معتقدند با وجود همزمانی ایام اردیبهشت با ماه مبارک رمضان، انتظار می‌رود با توجه به فروردین بی‌سابقه بازار مسکن به لحاظ حجم پایین معاملات، در اردیبهشت‌ماه نبض بازار مسکن تندتر بزند.
بررسی بازار آپارتمان‌های زیر60 متر در تهران+جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز، آمار حدود ۱۲۰۰ فقره‌ای معاملات مسکن در فروردین امسال نشان داد از هر سه نفری که به طور طبیعی انتظار می‌رفت در این ماه نسبت به خرید مسکن اقدام کنند، دو نفر به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا از معامله انصراف داده و بازار مسکن را موقتا ترک کردند. نتیجه این وضعیت افت شدید معاملات مسکن بود که در آمار رسمی نیز منعکس شد. فعالان بازار مسکن تعطیلی بنگاه‌های ملکی در فروردین و نیز بی‌میلی تهرانی‌ها به جست‌وجوی ملکی در شرایط خطر ابتلا به کرونا را عامل این افت بی‌سابقه عنوان می‌کنند اما در عین حال انتظار دارند بخشی از کسانی که خریدار واقعی مسکن هستند و پیش از شیوع ویروس کووید-۱۹ مشغول جست‌وجو در بازار مسکن پایتخت بوده‌اند، معاملات خود را به اردیبهشت که شرایط فعالیت کسب و کارها قدری طبیعی‌تر شده و وحشت از ابتلا به این ویروس اندکی تقلیل یافته است، منتقل کنند.

اگر اینطور باشد، نبض معاملات مسکن در اردیبهشت اندکی تندتر خواهد زد و این موضوع در آمار رسمی ماهانه قابل ردیابی است. در حال حاضر نیز به‌دنبال بازگشایی بنگاه‌های ملکی از ابتدای اردیبهشت‌ماه، شمار جست‌وجوگران بازار ملک که به بنگاه‌ها مراجعه می‌کنند، برای واسطه‌های ملکی تا حدودی دلگرم‌کننده است؛ هر چند گفته می‌شود خریداران مصرفی ملک در بازار فعلا بسیار کم‌تعداد هستند.

این موضوع مورد تاکید یکی از فعالان بازار مسکن بود که در برنامه «متراژ» شبکه اینترنتی «اکو ایران» به آن پرداخت. برنامه «متراژ» که روزهای سه‌شنبه از شبکه اینترنتی اکوایران پخش می‌شود، آخرین تحولات بازار مسکن، رخدادهای مهم بخش مسکن، ارائه دیدگاه‌های کارشناسی درباره راه برون‌رفت از مشکلات بخش مسکن و نیز پیش‌بینی روند آتی این بازار را پوشش می‌دهد. آرشیو تمام برنامه‌های پخش شده از زمان آغاز به کار شبکه اکوایران تاکنون در دسترس عموم مخاطبان قرار دارد که برای دسترسی به آن لازم است علاقه‌مندان به نشانی اینترنتی این شبکه، www.ecoiran.com مراجعه کرده و از منوی سمت راست بالای صفحه وارد گزینه «متراژ» شوند تا به تمام آرشیو برنامه‌های ضبط شده دسترسی داشته باشند.

Untitled-1 copy

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید