هر کیلو مرغ چند تومان شد؟

کدخبر: ۳۳۶۲۵۴
اقتصاد نیوز: عضو اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۷ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، عظیم‌حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش‌قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان است.

به گفته وی، قیمت کنونی مرغ زنده نسبت به ابتدای هفته ۴۰۰ تومان و مرغ گرم ۶۰۰ تومان رشد داشته است.

حجت کاهش میزان عرضه را عامل اصلی گرانی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با استمرار روند فعلی پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ به سمت منطقی شدن پیش رود.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به خرید مازاد مرغ از سطح بازار، میزان عرضه با مصرف متناسب شده که این امر تا حدودی منجر به تعدیل قیمت در بازار شده است.

وی با اشاره به اینکه احتمال کاهش مصرف مرغ در اواسط ماه وجود دارد، بیان کرد: این در حالی است که برخی شهر‌ها از نظر گسترش ویروس کرونا سفید اعلام شدند که با این وجود فعالیت‌های عمومی به حالت عادی باز می‌گردد که این امر در سیستم بازار مشروط بر کنترل جوجه ریزی تاثیر مثبتی دارد.

قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد همچنان بالاست

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه نهاده از طریق دولت کماکان عرضه می‌شود، بیان کرد: میزان عرضه نهاده دامی با نرخ مصوب فاصله زیادی با تقاضا دارد و همین امر موجب شده قیمت نهاده در بازار آزاد بالا باشد.

وی قیمت کنونی هر کیلو ذرت در بازار آزاد را ۲ هزار و ۶۰۰ تومان و کنجاله سویا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که قیمت کنونی هر کیلو ذرت در بنادر یک هزار و ۵۰۰ و انبار‌های استانی یک هزار و ۷۵۰ تومان و کنجاله سویا در بنادر ۲ هزار و ۳۵۰ تومان و انبار‌های استانی ۲ هزار و ۷۰۰ تومان است.

حجت متوسط قیمت فعلی هر قطعه جوجه یکروزه را یک هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نرخ مصوب جوجه، تولیدکنندگان همچنان در حال زیان هستند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان درباره آینده بازار مرغ تصریح کرد: با توجه به بازار پرتلاطم مرغ و شرایط حاکم ویروس کرونا در برخی استان ها، امکان پیش بینی قیمت مرغ در بازار وجود ندارد.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید