سوددهی تویوتا در بحران کرونا چقدر کاهش داشت؟

کدخبر: ۳۳۷۲۲۵
اقتصاد نیوز: شرکت خودروسازی تویوتا موتورز برآورد کرده که سود عملیاتی سالانه آن تحت تاثیر بحران پاندمی کرونا ۸۰ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی تویوتا موتورز روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای جدید برآورد و اعلام کرده است که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضا در بازارهای جهانی کمترین و پایین ترین سود عملیاتی سالانه خود را در ۹ سال گذشته تجربه خواهد کرد.

براساس خبری که در رویترز آمده است، تویوتا موتورز که بزرگترین خودروساز ژاپن به شمار می‌رود، برآورد و اعلام کرده است که سود عملیاتی این شرکت تا مارس ۲۰۲۱ ، ۵۰۰ میلیارد ین معادل ۴.۶۶ میلیارد دلار خواهد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲.۴۴ تریلیون ین) ۸۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته تویوتا این رقم پایین ترین و کمترین میزان سود دهی این شرکت بزرگ از زمان بحران مالی سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی محسوب می شود.

از زمان شروع گسترده و همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا صنعت خودروسازی در جهان با مشکلات و چالش‌های متعددی روبرو شده و تحت تاثیر افت شدید تقاضای مشتریان در بازارهای جهانی، تعطیلی کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های خودرو با بحران های مالی بی سابقه ای نیز دست و پنجه نرم کرده است.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید