طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا چه زمانی در تاکسی‌های تهران اجرای می‌شود

کدخبر: ۳۳۹۵۰۰
​اقتصادنیوز:سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی‌های پایتخت به عنوان یکی از مصوبات ستاد مقابله با کرونا همچنان پابرجاست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا روز چهارشنبه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران؛ مصوبه طرح فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی ها که با رویکرد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از اواخر فروردین امسال به اجرا درآمد؛ همچنان به عنوان آخرین مصوبه ستاد مقابله با کرونا در تمامی خطوط تاکسیرانی شهر تهران تا اطلاع بعدی لازم الاجراست.

قانون حداکثر ٣ مسافر در ناوگان تاکسیرانی پایتخت همچنان در جریان است و تیم‌های نظارتی سازمان تاکسیرانی شهر تهران از طریق گشت ناظران خطوط، اعمال صحیح این قانون را تحت رصد دارند.

 علاوه بر اجرای طرح نظارت ویژه گشت ناظران، سامانه تلفنی ١٨٨٨ نیز آماده دریافت شکایات مردمی است و شهروندان با مشاهده موارد غیرقانونی، می توانند شکایت خود را با ذکر شماره پلاک تاکسی به ثبت برسانند.

طبق این اطلاعیه؛ نرخ جدید کرایه تاکسی بر روی برچسب‌ها طبق روال هر سال؛ بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران آماده‌سازی شده و با توجه به لزوم ادامه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نرخ‌ها هم بر اساس ۳ مسافر و هم بر مبنای ۴ مسافر در این برچسب‌ها اعلام شده تا مسافران و تاکسیرانان دچار سردرگمی نشوند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه، آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا را در ایران ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ تن اعلام کرد.

کیانوش جهانپور گفت: تاکنون از جمع این تعداد بیمار با محاسبه ۵۷ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

به گفته وی از دوشنبه تا سه شنبه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۷۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و از بین مبتلایان جدید، ۳۵۲ مورد بستری و هزار و ۴۳۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

به گفته جهانپور تاکنون ۱۰۹ هزار و ۴۳۷ تن از بیماران ، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و همچنین ۲۵۶۷ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید