چندمیلیون نفر ایرانی عضو بخش تعاونی هستند؟

کدخبر: ۳۴۰۵۷۴
اقتصادنیوز:رییس اتاق تعاون ایران در دیدار با سرپرست وزارت صمت در خصوص توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش تعاون توضیح داد و گفت: با احتساب سهام عدالت، ۵۷ میلیون ایرانی در بخش تعاون عضو هستند.

به گزارش اقتصادنیوز بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران، در این مراسم بیان داشت: ما در ۳۱ استان اتاق تعاون داشته و ۵۸ اتحادیه سراسری داریم و در کشور ۵۰ شرکت تعاونی فراستانی داریم که ۱۸ میلیون نفر عضو تعاونی‌ها هستند.

رییس اتاق تعاون بیان کرد: تعاونی‌ها منجر به اشتغال یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر شده‌اند و با احتساب شرکت‌های تعاونی سهام عدالت ۵۷ میلیون نفر معادل دو سوم مردم کشور عضو تعاونی‌ها هستند.

عبداللهی گفت: مردم تصور می‌کنند که بخش تعاونی بیشتر در بخش مصرفی و مسکن فعال است در صورتی که ۷۰ درصد بخش کشاورزی در دست تعاونی‌ها است و ۶۰ درصد بار و حمل و نقل کشور از طریق شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود.

وی افزود: بخش تعاون تاکنون دو میلیون و ۲۰۰ واحد مسکونی ساخته و تحویل داده است و بخش تعاون در بخش صنعت و معدن نیز فعال است. این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز ۹۴ شرکت تعاونی دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها تا پایان برنامه پنجم توسعه باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور در دست تعاونی‌ها باشد که این هدف میسر نشد چرا که بیشتر کشور در دست دولت است و قوانین و مقرراتی که برای توسعه تعاونی‌ها است به درستی اجرا نشده است.

رییس اتاق تعاون ایران در دیدار با سرپرست وزارت صمت، گفت: در بخش‌های مختلف بالغ بر ۶٠ درصد حمل و نقل کشور نیز در اختیار تعاونی‌ها است و در صنایع فولاد، پتروشیمی و سایر بخش‌های معدنی نیز تعاونی‌ها فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های قانونی کشور برای پیشبرد اهداف در نظر گرفته شده و باید از ظرفیت‌های بخش تعاون کشور استفاده شود. به گفته عبدالهی، تعاون بهترین قالب برای حضور مردم در اقتصاد است و باید به این بخش کمک کرد.

عظیمی، دبیرکل اتاق تعاون نیز در این دیدار گفت: ۴٠٠ هزار میلیارد تومان حجم پرتفوی سهام عدالت هستند که بخش عمده ای از سهام عدالت در تعاونی‌های استانی مستقر هستند. وی با انتقاد از حجم بالای بخشنامه‌ها افزود: اتاق تعاون در حوزه شورای پول و اعتبار تاکنون برای جلب آرای اعضا، نقش آفرینی کرده است؛ این در حالی است که در برخی بخش‌ها از جمله شورای اقتصاد و سایر بخشها توانسته ایم نقش آفرینی کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید