معامله سهام عدالت تنها از طریق سامانه‌های کارگزاری‌های مجاز

کدخبر: ۳۴۰۷۶۳
اقتصادنیوز : افرادی که در سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir، گزینه سهامداری مستقیم را انتخاب کردند، می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت هر شرکت کارگزاری از خدمات آن بهره‌مند شوند.
معامله سهام عدالت تنها از طریق سامانه‌های کارگزاری‌های مجاز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، افرادی که در سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی سازی، به آدرس samanese.ir، گزینه سهامداری مستقیم را انتخاب کرده اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالتِ هر شرکت کارگزاری که تمایل دارند، به صورت غیرحضوری از خدماتی مانند مشاهده دارایی و ارزش سبد سهام عدالت خود و یا فروش هر میزان از سهام خود بهره‌مند شوند.

دبیر کل کانون کارگزاران با بیان این مطلب تصریح کرد: طبق ماده 15 دستورالعمل آزادسازی سهام عدالت، شرکت‌های کارگزاری باید خدمات الکترونیکی و سامانه‌های سهام عدالت را برای تمام مشمولین سهام عدالت که آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده اند، ارائه کنند. انتقال این مسئولیت به صنعت کارگزاری بورس باعث شده است که کارگزاران با وجود محدودیت ها، سعی کنند بهترین خدمات را به مشمولین سهام عدالت ارائه دهند.

وی اضافه کرد: از همین رو، با وجود اینکه زیرساخت‌های پیش نیاز با تأخیر در اختیار شرکت‌های کارگزاری قرار گرفت، اما هم اکنون تعداد بیش از صد شرکت کارگزاری با شعبات متعدد در سراسر کشور پذیرای تمام مشمولین سهام عدالت هستند و همزمان با تلاش شبانه روزی، خدمات سهام عدالت را به صورت الکترونیکی ارائه کرده اند.

سخنگوی ستاد سهام عدالت: فعلاً هیچ طرحی برای تخصیص سهام عدالت جدید به جاماندگان وجود ندارد

میرصانعی، در پاسخ به این پرسش که مرجع و فهرست سامانه‌های شرکت‌های کارگزاری چیست، افزود: طبق مصوبات شورای عالی بورس، مرجع دریافت سفارش از مشمولین سهام عدالت شرکت‌های کارگزاری دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، هستند. فهرست شرکت‌های کارگزاری، تارنمای اصلی آن‌ها و آدرس سامانه سهام عدالت هر یک از شرکت‌های کارگزاری و فهرست و نشانی شعب آن ها، از طریق تارنمای رسمی کانون کارگزاران به آدرس seba.ir در دسترس عموم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از مشمولین سهام عدالت در صورتی که شماره حساب بانکی معتبر و شماره تلفن همراه به نام خود را در سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی سازی ثبت کرده باشند، می‌توانند بدون هیچ پیش شرطی و بدون نیاز به اعلام کد بورسی، به سامانه سهام عدالت هر یک از شرکت‌های کارگزاری که تمایل داشته باشد، وارد شده و سبد سهام خود را مشاهده و مدیریت کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید