تامین مالی 2 میلیارد دلاری قطعه‌سازان از سوی دولت

کدخبر: ۳۴۱۲۵۳
دبیر انجمن قطعه‌سازان با اشاره به توافقات جدید قطعه سازان و خودروسازان، تصریح کرد:براساس توافقات به عمل آمده قرار شده تا ۲ میلیارد دلار ارز مورد نیاز صنعت قطعه سازی و خودروسازی از محل بانک مرکزی، سایر اشخاص و ایمیدرو تأمین شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، اخیراً مدیرعامل صندوق توسعه ملی اعلام کرده است "یک میلیارد دلار تسهیلات ارزی از محل این صندوق به صنعت خودروسازی کشور اختصاص داد تا بتوان تولید داخلی را رونق داد و با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان قطعات را در داخل کشور تولید کرد".

مازیار بیگلو در همین ارتباط گفت: این منابع برای تجهیز و نوسازی ناوگان تجاری کشور اختصاص پیدا کرده و ارتباطی به خودروهای سواری ندارد، به نحوی که باید متناسب با پیشرفت پروژه‌ها این منابع مصرف شود.

دبیر انجمن قطعه‌سازان با اشاره به توافقات جدید قطعه سازان و خودروسازان، تصریح کرد:براساس توافقات به عمل آمده قرار شده تا 2 میلیارد دلار ارز مورد نیاز صنعت قطعه سازی و خودروسازی از محل بانک مرکزی، سایر اشخاص و ایمیدرو تأمین شود.

وی با بیان اینکه مقرر شده مبنای ارز در ثبت سفارش‌ها ارز اشخاص یا صادارتی باشد، گفت: به این ترتیب قطعه ساز با ثبت سفارش و ارائه اسناد مثبته به خودروساز رقم قراردادهای خود را اصلاح می کند.

بیگلو اضافه کرد: با این توافق رقم قرارداد قطعه ساز با خودروساز اصلاح خواهد شد که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید