تحویل خانه به 5 هزار محروم

کدخبر: ۳۴۲۲۴۱
همزمان با سومین سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان‌جنوبی پنج هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان‌جنوبی افتتاح شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با سومین سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان‌جنوبی، پنج هزار واحد مسکن روستایی ( سه هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و دو هزار واحد توسط کمیته امداد) ظهر امروز در استان خراسان‌جنوبی افتتاح شد.

طی سفر قبلی نوبخت به خراسان‌جنوبی تفاهم‌نامه‌ای با هدف احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار محروم و کم‌درآمد روستایی استان فی مابین سازمان برنامه و بودجه بنیاد مسکن و کمیته امداد منعقد شد که به واسطه آن احداث پنج هزار واحد مسکونی به بنیاد مسکن و پنج هزار واحد مسکونی به کمیته امداد واگذار شد.

«علی‌اصغر آسمانی‌مقدم» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در فاز اول این طرح یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان افتتاح شده، گفت: از سهمیه تعهدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۵۰۰ واحد مسکونی باقی‌مانده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

وی بیان داشت: برای ساخت این واحد‌های مسکونی ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله به متقاضیان پرداخت شد.

«رضا سلم‌آبادی» مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی نیز گفت: امروز کلید دو هزار واحدمسکونی مسکن محرومان به مددجویان زیرپوشش این نهاد تحویل شد.

وی با بیان اینکه در فاز نخست طرح مسکن محرومان ۵۰۰ واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده، عنوان کرد: از سهمیه پنج هزار واحد مسکونی این نهاد دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان نیمه نخست امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی نبود زمین در مناطق شهری و حاشیه شهر‌ها را از مشکلات کندی پیشرفت فیزیکی این طرح در بیرجند، فردوس و طبس عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشکل زمین در این مناطق رفع شده است.

همچنین طی این مراسم ۲۴۸ واحد مسکن سیل‌زدگان خراسان‌جنوبی امروز با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به بهره‌برداری رسید.

از این تعداد ۱۰۰ واحد احداثی است که برای اجرای این واحدها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه، ۱۰ میلیون تومان کم بلاعوض ساخت، پنج میلیون تومان بلاعوض معیشتی و چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بلاعوض اسکان موقت پرداخت شده است.

از این تعداد ۱۴۸ واحد تعمیری است که برای اجرای هر واحد ۱۵میلیون تومان وام تعمیرات و پنج میلیون تومان بلاعوض تعمیرات پرداخت شده است، این واحدهای مسکونی در سیل فروردین‌ماه 98 تخریب و یا دچار آسیب شده‌اند.

طی این مراسم همچنین طرح هادی روستای بندان در بخش مرکزی شهرستان بشرویه که از سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افتتاح شد که ۵۰ خانوار این روستا از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید