آیا پیش فروش های خودروسازان تاثیری بر بازار خودرو داشت؟

کدخبر: ۳۴۲۷۴۲
اقتصاد نیوز: کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه به واسطه پیش فروش ها، هیجان بازار فروکش کرده است، گفت: هنوز مشکل اصلی تولید برطرف نشده است.
آیا پیش فروش های خودروسازان تاثیری بر بازار خودرو داشت؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان؛ امیرحسن کاکایی اظهار کرد: با پیش فروش خودروسازان، بازار خودرو به رکود رفت و خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد.

کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه به واسطه پیش فروش ها، هیجان بازار فروکش کرده است، افزود: از این پس اگر قیمت ارز ثابت شود این موضوع به قیمت خودرو سرایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هنوز مشکل اصلی تولید برطرف نشده است، گفت: پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولید حذف شدند و اگر استاندارد ۸۵ گانه و یورو ۵ اعمال شود قطعا تولید کاهش خواهد یافت و قیمت تمام شده افزایش می‌یابد.

کاکایی خاطرنشان کرد: شرایطی که در قرعه کشی لحاظ شده با توجه به کمبود‌هایی که وجود دارد موارد خوبی است.

کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر فعالان بازار فقط اقدام به خرید خودرو با قیمت پایین می کنند اما فروشنده نیستند.

وی تصریح کرد: مجموع قرعه کشی که تا پایان سال صورت می‌گیرد ۱۰۰ هزار دستگاه است در حالی که تاکنون ۸ میلیون نفر برای خودرو ثبت نام کردند و قطعا این تعداد افزایش می یابد.

کاکایی با بیان اینکه تنها راهکار افزایش تولید خودرو است تاکید کرد: تا زمانی که قیمت خودرو دستوری باشد خودروسازان نمی‌توانند جهش تولید داشته باشند و عرضه را افزایش دهند.

کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه مسئله اصلی در حال حاضر کمبود تولید و قیمت گذاری اشتباه است، گفت: در کشور تورم وجود دارد و اگر اجازه دهیم این تورم موجب رشد تولید شود به دلیل ایجاد ارزش افزوده ای که به وجود می آورد، پول ملی را تقویت می‌کند.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید