ریزش 11 هزار واحدی شاخص بورس/ بازار قرمز شد

کدخبر: ۳۴۲۷۵۵
اقتصادنیوز: شاخص کل اگر چه صبح امروز با افزایش هیجانی مثبت شد اما در یک ساعت و نیم به پایان معاملات ناشی از فشار فروشندگان با ریزش 11 هزار واحدی همراه بود.
ریزش 11 هزار واحدی شاخص بورس/ بازار قرمز شد

به گزارش اقتصادنیوز شاخص کل اگر چه صبح امروز با افزایش هیجانی مثبت شد اما در یک ساعت و نیم به پایان معاملات ناشی از فشار فروشندگان با ریزش 11 هزار واحدی همراه بود. ریزش عدد شاخص باید در ریزش نمادهای بزرگ جستجو کرد زیرا که کوچکترهای گروه و صنایع مختلف توانستند خودی نشان دهند و خریداران را به سوی خود جلب کنند.

 در نمادهای فلزی امروز «فسپا»، «فخاس» و «فسرب» بدون توجه به دیگر نمادها همچون «فولاد» که اصلاح قیمت را در پیش گرفتند، ناشی از اتفاقات دیگری خارج از جریان موجود حاکم بر گروه، با فشار تقاضاها صف خرید را ایجاد کردند. البته در ادامه از تعداد فروشندگان «فملی» کاسته شد تا دامنه نوسان 4 نماد فلزی به 5 درصد نزدیک شود. 

برای معدنی ها بزرگان گروه همچون «کچاد»، «ومعدن» و «کگل» در غیاب بازارهای جهانی و دادوستد کامودیتی ها، فشار فروش را تجربه کردند. کوچکترهای گروه همچون «کدما» ‌و «کاما» اما با اقبال خرید مواجه بودند.

روند حاکم بر پالایشی ها هم به مثابه ساعات اولیه معاملات با صف خرید «شپنا» روبه رو شد. مدت مدیدی است که خریداران در «شپنا» نشسته اند و نسبت به آینده سهم امیدوارند. در میان 6 نماد پالایشی «شتران»‌ هم با افزایش تعداد خریداران روبه رو شد. آنچه در پالایشی ها در جریان است، تنها اقبال از دو نماد است.

جریان بازار اگرچه امروز را با برتری کوچکترها نسبت به بزرگترهای بازار دنبال کرد اما از چند هفته پیش رو پس از اصلاحات شاخص، در دور اول که به زیر یک میلیون واحد رسید، حجم و ارزش معاملات و ورودی نقدینگی به بازار سهام نسبت به دو ماه ابتدایی سال کاسته شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید