آزادراه تهران شمال چه زمانی تکمیل می شود؟

کدخبر: ۳۴۴۳۷۹
اقتصاد نیوز: اسلامی گفت: تا ۵ سال آینده کل آزاد راه تهران شمال تکمیل می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ منطقه آزاد راه تهران شمال به بهره‌برداری می‌رسد.
آزادراه تهران شمال چه زمانی تکمیل می شود؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  امروز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان از آخرین وضعیت منطقه ۲ آزاد راه تهران – شمال حد فاصل سه راهی شهرستانک تا پل زنگوله را بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در زمان افتتاح قطعه یک آزاد راه تهران – شمال به رئیس جمهور قول دادیم تا پیش از پایان سال ۱۴۰۰ بتوانیم قطعه ۲ آزاد راه تهران – شمال را تکمیل کنیم.

او ادامه داد: در بازدید امروز آخرین وضعیت قطعه ۲ را ارزیابی کردیم و با تأمین منابع مالی که امروز انجام شد بهار سال آینده بتوانیم باند رفت این پروژه را افتتاح کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه تونل البرز به طول ۶ کیلومتر در قطعه ۲ قرار دارد، افزود: باند رفت این آزاد راه به بهره‌برداری خواهد رسید و نقش بسیار مؤثری در کوتاه شدن مسیر تهران تا شمال دارد.

او با اشاره به اینکه دولت و بنیاد مستضعفان برای تکمیل این آزاد راه متحد هستند، گفت: بزودی این پروژه را تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسانیم و تا ۵ سال آینده کل این مسیر آزاد راه را کامل می‌کنیم.

 

اسلامی با اشاره به اینکه سهم دولت در این پروژه ۵۰ درصد دولت و سهم بنیاد مستضعفان هم ۵۰ درصد که هزینه می‌کنند، گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل باند رفت نیاز است که در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: چالش خاصی برای تکمیل این پروژه نداریم و با وجود آنکه یک پروژه عمرانی عظیم است، سعی خواهیم کرد طول این مسیر راه کوتاه کنیم.

اسلامی بیان کرد: با تکمیل و ساخت این پروژه طول منطقه ۲ کوتاه می‌شود و البته به دلیل آنکه فصل ساخت این منطقه کوتاه است، اما با استفاده از نیرو‌های داخلی این مسیر راه به اتمام خواهیم رساند.

او اظهار کرد: هم اکنون در شیفت‌های بلند کاری این پروژه را می‌سازیم و در برخی از زمان‌ها سه شیفته کار می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در تأمین تدارکات و لجستیک مشکلی وجود ندارد، اما سعی خواهیم کرد برای افزایش سرعت ساخت و ساز تدارکات سریعتر خریداری شود.

اسلامی بیان کرد: سعی می‌کنیم از زمان و منابع استفاده بهینه کنیم تا در زمان موعد بتوانیم باند رفت منطقه ۲ آزاد راه تهران – شمال را تکمیل کنیم.

گفتنی است، امروز از طولانی‌ترین تونل کشور به طول ۶ کیلومتر در منطقه آزاد راه تهران – شمال سه مقام عمرانی و دولتی کشور بازدید کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید