مقایسه بارش های امسال و سال گذشته در کشور / حجم بارش ها کمتر بوده یا بیشتر؟

کدخبر: ۳۴۴۵۹۷
اقتصاد نیوز: از ابتدای سال آبی تا روز نخست تیر ماه میزان بارش‌ها ۳۰۵.۹ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد کاهش داشته است.
مقایسه بارش های امسال و سال گذشته در کشور / حجم بارش ها کمتر بوده یا بیشتر؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، وقوع بارش در هفته اول در برخی از نواحی شمال کشور به صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود و میزان بارش در سایرمناطق کشور، ناچیز خواهد بود.

مقدار بارش هفته آتی در اکثر مناطق به جز در برخی از نواحی شمال کشور، ناچیز است.

خلاصه وضعیت بارش کشور از ابتدای سال آبی 

بر اساس اطلاعات بارش ثبت شده در ایستگاه‌های وزارت نیرو، از ابتدای سال آبی تا روز نخست تیرماه میزان بارش‌ها ۳۰۵.۹ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد کاهش و نسبت به متوسط دوره ۵۱ ساله ۲۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وضعیت بارش این سال آبی در مقایسه با سال آبی گذشته در بیشتر مناطق غربی، شمال و شمال غرب کشور، کاهش داشته و در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور با افزایش همراه بوده است.

وضعیت بارش کشور در سال آبی  نسبت به متوسط بلندمدت (۵۱ ساله) به جز در برخی از مناطق شمال غرب، جنوب غرب و مرکزی کشور، در سایر نواحی افزایش نشان می‌دهد.

میزان بارش تجمعی از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با سال‌ آبی گذشته، در حوضه‌های آبریز دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه و قره قوم به ترتیب ۱۶، ۱۷، ۲۹ و هفت درصد کاهش داشته است.

همچنین میزان بارش تجمعی از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با سال‌آبی گذشته، درحوضه آبریز فلات مرکزی و مرزی شرق به ترتیب ۸ و ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

البته وضعیت بارش در مقایسه با متوسط ۵۱ سال اخیر، در همه حوضه‌های آبریز درجه یک، افزایش را نشان می‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید