معاون شرکت بورس تهران اعلام کرد:

احتمال تعویق در آغاز معاملات صندوق‌های ETF

کدخبر: ۳۴۴۶۷۹
اقتصادنیوز :‌معاون شرکت بورس تهران با اشاره به مشکل بازارگردانی معاملات صندوق‌های ETF، گفت: ممکن است معاملات این صندوق‌ها با تاخیر یک یا دو روزه مواجه شود، اما به احتمال زیاد مشکلات ایجاد شده تا پایان امروز برطرف می‌شود.
احتمال تعویق در آغاز معاملات صندوق‌های ETF

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، با توجه به اینکه پیش از این اعلام شده بود معاملات صندوق‌ ETF (دارا یکم) از فردا (چهارشنبه) آغاز می‌شود،  اما «محمود گودرزی»، معاون شرکت بورس تهران امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: تا حدودی کارهای اساسی صندوق های ETF مانند انتقال دارایی انجام شده اما برخی از ساز و کارهای مربوط به بازارگردانی آن نیمه تمام مانده که این موضوع نیازمند جمع‌بندی است و در این زمینه جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت رفع مشکل بازارگردانی اقدامات مربوط به انجام معامله صندوق‌های ETF انجام خواهد شد و دیگر موضوع خاصی برای معاملات فردا وجود نخواهد داشت.

گودرزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال لغو معاملات صندوق‌های ETF در بازار فردا وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: احتمال کنسلی آن وجود ندارد و ممکن است معاملات این صندوق‌ها با تاخیر  یک یا دو روزه مواجه شود اما به احتمال زیاد مشکلات ایجاد شده تا پایان امروز برطرف خواهد شد.

معاون شرکت بورس تهران اظهار داشت: مسایل فنی برای معاملات فردا برطرف شده و امیدواریم که این معاملات فردا (چهارشنبه) که از قبل، تاریخ آن مشخص شده بود انجام شود و شاهد خرید و فروش این صندوق‌ها در بازار فردا باشیم.

وی افزود: افرادی که در یک ماه گذشته در پذیره‌نویسی این صندوق‌ها مشارکت کردند برای معاملات فردا باید دارای کد بورسی باشند و افرادی هم که از طریق سیستم‌های بانکی این صندوق‌ها را خریداری کردند باید هر چه زودتر سجامی شوند و مراحل دریافت کد را طی کنند تا بتوانند صندوق‌های در اختیار خود را بفروشند یا اقدام به خرید دوباره کنند.

گودرزی به افرادی که تاکنون نماد دارایکم در پرتفوی آنها درج نشده است اشاره کرد و افزود: اکنون اقدامات مربوط به این موضوع در حال انجام است و تا آخر وقت امروز این نماد در پرتفوی این افراد نمایش داده خواهد شد.

معاون شرکت بورس تهران درباره زمان عرضه مرحله دوم صندوق‌های ETF گفت: قرار است که مرحله دوم در تیر ماه پذیره نویسی شود اما تا جایی که ما از این موضوع اطلاع داریم این اقدام فعلا به تعویق افتاده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید