متقاضیان وام مسکن این خبر را بخوانند

کدخبر: ۳۴۵۳۴۶
اقتصادنیوز: نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: پرداخت وام مسکن برای بانک‌ها توجیه اقتصادی ندارد، چون بانک‌ها توسعه‌ای نیستند و نگاه سودجویانه دارند.
متقاضیان وام مسکن این خبر را بخوانند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین حسام عقبایی در پاسخ به این پرسش که خبری از وام مسکن نیست؟ اظهار داشت: فعلا خبری نیست و اگر خبری هم باشد، با این روش کارا نیست.

وی افزود: ما باید برای تسهیلات بانکی یک پرونده خاص در حوزه مسکن داشته باشیم. به عبارتی، بانک‌ها به دلیل این‌که بنگاه‌داری می‌کنند و دنبال منافع خود هستند، به ارائه تسهیلات یک نگاه اقتصادی و سودجویانه دارند.

نایب رییس اتجادیه مشاوران املاک تصریح کرد: بانک‌ها راضی هستند ۱۰۰ مورد تسهیلات برای خرید خودرو یا کالا بدهند، اما یک وام برای خرید مسکن ندهند. چون برای کالا سود ۲۴ درصد می‌گیرند و بازگشت وام هم ۲۴ ماهه یا ۳۶ ماهه است، اما وام مسکن باید ۱۲ ساله داده شود و مدت بازگشت پول خیلی زیاد است.

عقبایی متذکر شد: بر این اساس، پرداخت وام مسکن برای بانک‌ها توجیه اقتصادی ندارد، چون بانک‌ها توسعه‌ای نیستند و نگاه سودجویانه دارند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع بانک مسکن با همه ایرادهای اساسی که به آن وارد است، باز هم در ارائه تسهیلات بانکی در حوزه مسکن تنها واقع شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید