کدام مناطق تهران رکورد مصرف آب را زدند

کدخبر: ۳۴۷۲۸۲
اقتصادنیوز :‌مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: پنج درصد مشترکان مناطق ۱ تا ۳ تهران پنج برابر میزان عادی مصرف آب دارند.
کدام مناطق تهران رکورد مصرف آب را زدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،محمدرضا بختیاری گفت: باوجود افزایش مصرف ۲۵ درصدی آب شرب در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در استان تهران، به مردم اطمینان می‌دهیم که به هیچ عنوان قطعی آب و جیره در دستور کار نیست.

وی افزود: شیوع بیماری کرونا و افزایش گرما، سبب شد افزایش مصرف غیر قابل پیش بینی در تهرانی اتفاق بیافتد به طوری که در سه ماهه نخست سال مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۲۵ درصدی داشته است. این افزایش مصرف، یعنی مصرف بیشتر روزانه ۶۰۰ میلیون لیتر آب که معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر بطری است.

بختیاری ادامه داد: این افزایش مصرف بی سابقه است و در حالی که در سال‌های گذشته خرداد ماه مصرف آب تهران به حدود ۲.۸ تا ۲.۹ میلیون لیتر در روز می‌رسید خرداد امسال این رقم به ۳.۷ میلیون لیتر رسیده است. با ادامه روندگرما، پیش بینی می‌شود مصرف آب در تهران به ۴ میلیون لیتر در روز برسد که این آستانه تحمل تأسیسات استان تهران است.

این مقام مسؤول با اشاره به سختی‌های تأمین آب استان تهران با توجه به افزایش مصرف گفت: به دلیل شرایط خاص جامعه و شیوع بیماری کرونا موضوع قطعی آب و جیره بندی به هیچ عنوان در استان تهران مطرح نیست و وظیفه ما این است که آب گوارا و سالم به مردم برسانیم.

 مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران افزود: میان حجم آبی که در تهران به مصرف می‌رسد و میزان ثبت شده این مقدار، تفاوت ۲۳ درصدی وجود دارد که سه تا ۴ درصد این رقم ناشی از انشعابات غیر مجاز است. انشعابات غیر مجاز موجبات هدر رفت روزانه ۶ هزار متر مکعب آب در تهران را فراهم می‌آورد.

بختیاری با اشاره به شدت گرفتن برخورد با این انشعابات غیر مجاز گفت: این انشعابات تنها مربوط به شهروندان خانگی نیست بلکه در برخی شهرداری‌ها شاهد انشعابات غیرمجاز هستیم که با همکاری شورای تأمین و مصوبه این شورا آب فضای سبز این شهرداری‌ها به دلیل مصرف غیر مجاز قطع شده و به تخلفات سایرین هم بزودی رسیدگی می‌شود.

 مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه مناطق یک، دو و سه تهران بیشتری مصرف آب را دارند افزود: پنج درصد مشترکان این مناطق پنج برابر میزان عادی مصرف آب دارند ۱۰ تا ۱۵ درصد مشترکان نیز میزان مصرفشان یک و نیم برابر حالت عادی است و مابقی هم در حد نرمال یا بیش از حد نرمال مصرف دارند.

به گفته این مقام مسؤول کیفیت آب در برخی از مناطق تهران بسیار بهتر از کیفیت آب بسته بندی است و این موضوع در آزمایش‌های مختلف به اثبات رسیده و بسیار دور از دایره انصاف و تعقل است که آبی با این کیفیت به هدر رود.

وی با اشاره به اینکه آب شرب تهران از طالقان تأمین می‌شود و تصفیه آن مراحل پرمشقتی است افزود: از مردم می‌خواهیم جداً در مصرف آب صرفه جویی کنند نه به این معنا که دستان خود را نشویند یا موارد بهداشتی را رعایت نکنند، بلکه به این معنا که از مصارف غیرضرور بپرهیزند و جلوی هدر رفت آب را بگیرند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید