اعلام زمان آغاز نام‌نویسی وام کرونای شاغلین فاقد بیمه

کدخبر: ۳۴۷۲۹۶
اقتصادنیوز: مشاغل و بنگاه‌های فاقد بیمه آسیب‌دیده از کرونا که خواهان دریافت تسهیلات هستند از فردا (دوشنبه) می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه https://kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
اعلام زمان آغاز نام‌نویسی وام کرونای شاغلین فاقد بیمه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پس از شیوع کرونا در کشور، بسیاری از کسب و کارها تعطیل و کارگران و کارفرمایان خانه نشین شدند. بنابراین دولت تصمیم گرفت با اعطای تسهیلات از بیکار شدن دایمی افرادی که تحت تاثیر ویروس کرونا خانه نشین شده بودند، جلوگیری و از فرصت‌های شغلی حمایت کند.

پس از بررسی‌های انجام شده در ستاد ملی کرونا و برابر اعلام بانک مرکزی، ۱۴ رسته اصلی با ۵۵ زیررسته که یک میلیون و ۲۰۰ بنگاه را دربرمی‌گیرد مشمول دریافت وام شناسایی شدند و برای کارفرمایان این بنگاه‌ها پیامک برای ثبت اطلاعات در سامانه کارا ارسال شد.

ستاد ملی مقابله با کرونا شروطی را برای پرداخت تسهیلات به کارفرمایان داشت که کد کارگاهی، داشتن بیمه، تعدیل نکردن نیروی کار و ادامه فعالیت از سال گذشته از جمله آنها بود. سپس برخی از این شرایط همچون حفظ تمام نیروی کار برداشته شد و پرداخت‌ها، تسهیل شد.

همچنین «عیسی منصوری» معاون اشتغال وزارت تعاون در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: در مذاکراتی که با دستگاه‌ها و تشکل‌های مختلف صورت گرفت، خواسته شد که اطلاعات افراد شاغل و بنگاه‌های فاقد بیمه برای پرداخت وام ارائه شود.

براین اساس از ۱۲ تیرماه ارسال پیامک برای افراد ذیل ۱۴ رسته شروع شد و متقاضیان می‌توانند از فردا (دوشنبه- ۱۶ تیرماه) با مراجعه به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید