چرا با وجود ثبات در قیت طلای جهانی، طلا در بازار داخلی افزایش می یابد؟

کدخبر: ۳۴۷۶۸۸
اقتصاد نیوز: کشتی آرای گفت: طلا و سکه در هر کشوری بر اساس قیمت جهانی طلا و قیمت دلار در آن کشور محاسبه می‌شود که هر کدام از آن‌ها تاثیر به خصوصی در نوسان قیمت طلا و سکه دارند.
چرا با وجود ثبات در قیت طلای جهانی، طلا در بازار داخلی افزایش می یابد؟

به گزارش اقتصاد نیوز؛ محمد کشتی آرای نایب رئیس دوم اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت کنونی بازار سکه و طلا اظهار کرد: هم اکنون قیمت طلا و سکه به دلیل اُفت قیمت دلار، روند نزولی به خود گرفته است.

وی افزود: طلا و سکه در هر کشوری بر اساس قیمت جهانی طلا و قیمت دلار در آن کشور محاسبه می شود که هر کدام از آنها تاثیر به خصوصی در نوسان قیمت طلا و سکه دارند.

نایب رئیس دوم اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران بیان کرد: بعضی روز‌ها ممکن است اونس جهانی کاهش پیدا کند، اما قیمت‌ها در بازار‌های داخلی افزایشی شوند به طور مثال روز گذشته با وجود کاهش قیمت اونس جهانی، اما قیمت هر سکه تمام بهار آزادی نسبت به روز قبل‌تر ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته بود.

کشتی آرای با اشاره به تاثیر معاملات طلا بر بازار سرمایه ادامه داد: هم اکنون به دلیل کنترل بازارها عرضه و معامله سکه در بازار بورس متوقف شده است و این دو بازار هیچ تاثیری از یک دیگر نمی گیرند.

وی تاکید کرد: نوساناتی که در بازار سکه و طلا رخ می دهند هیچ تاثیری بر شاخص کل بازار بورس ندارند و به طور کلی نحوه فعالیت در بازارهای فیزیکی و معاملاتی با یکدیگر تفاوت دارند.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید