نتیجه ششمین حراج اوراق دولتی

بانک مرکزی اعلام کرد؛ افزایش نرخ سود به بالای 18 درصد

کدخبر: ۳۴۷۷۸۷
اقتصادنیوز: بانک مرکزی در اطلاعیه ای نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی (17 تیر ماه 1399) را اعلام کرد که نشان از افزایش نرخ سود اوراق فروش رفته دارد.
بانک مرکزی اعلام کرد؛ افزایش نرخ سود به بالای 18 درصد

به گزارش اقتصادنیوز، نرخ بازده تا سررسید اوراق 4 ساله به 18.2 درصد و نرخ بازدهی اوراق 2 ساله به 17 درصد رسیده است. این در حالی است که اوراق 4 ساله در حراج قبلی، با نرخ سود 17.5 درصد فروش رفته بود. بر این اساس، به نظر می‌آید که وزارت اقتصاد راه تامین مالی دولت از طریق بازار بدهی را هموار کرده است. همچنین افزایش نرخ سود در اقتصاد ایران، سیگنالی از سیاستگذار برای افزایش جذابیت ریال و کنترل نقدینگی است. 

در همین باره بخوانید: چقدر خطر ونزوئلایی شدن جدی است؟

 

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی (17 تیرماه 1399)

پیرو اطلاعیه روز سه‌‌شنبه 10 تیر‌ماه 1399 در خصوص برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی به اطلاع می‌رساند، 5 بانک و 9 صندوق سرمایه‌گذاری سفارش‌های خود را در مجموع به ارزش 57.2 هزار میلیارد ریال در سامانه‌های بازار بین‌بانکی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت کردند. وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با فروش 6.1 هزار میلیارد ریال اوراق اراد33 با نرخ بازده تا سررسید 18.2 درصد و 13.7 هزار میلیارد ریال اوراق اراد35 با نرخ بازده تا سررسید 17 درصد (در مجموع 19.9هزار میلیارد ریال) موافقت کرد. معاملات مربوط به فروش این اوراق به نهادهای مالی برنده در روز سه‌شنبه 17 تیر‌ماه 1399 توسط کارگزاری بانک مرکزی در سامانه معاملاتی بورس ثبت شد. 

به علاوه، سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در فرآیند خارج از حراج و از طریق بورس حدود 23.9 هزار میلیارد ریال اوراق اراد33 و 6.2 هزار میلیارد ریال اوراق اراد35 را در نرخ‌های کشف شده در حراج خریداری کردند. در مجموع، 49.9 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولت در روز سه‌شنبه 17 تیرماه توسط بانک‌ها، نهادهای مالی و سایر سرمایه‌گذاران خریداری شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید