فایننشال‌تایمز گزارش داد؛

صعود بازارهای سهام با تغییر چشم‌انداز سرمایه‌گذاران

کدخبر: ۳۴۷۷۹۴
اقتصادنیوز: علیرغم افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان، بازار سهام چین در روز سه شنبه صعود کرد. سهام های وال استریت و لندن نیز رشد داشتند.
صعود بازارهای سهام با تغییر چشم‌انداز سرمایه‌گذاران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فایننشیال تایمز، سهام های چین در روز سه شنبه نیز به رشد خود ادامه دادند. به نظر می رسد که سرمایه گذران در مورد تاثیر افزایش شیوع کرونا بر بهبود اقتصاد جهانی دچار تردید شده اند.

شاخص سی اس ای 300 شنزن و شانگهای در روز سه شنبه 2.1 درصد رشد داشت. این شاخص از هفته ی گذشته تاکنون به میزان 13 درصد افزایش پیدا کرده است. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ نیز 0.1 درصد افزایش پیدا کرد.

بازار سهام چین در روزهای اخیر توسط رسانه های دولتی این کشور مورد حمایت قرار گرفته است. براساس اظهارات معامله گران، شواهد نشان می دهد تمایل سرمایه گذاران جهانی به خرید سهام های چین افزایش پیدا کرده است.

در همین حال، معاملات آتی سهام S&P 500 وال استریت و FTSE 100 لندن با افت بازارهای آمریکا و انگلیس، در ابتدا دچار کاهش شدند.

پس از بازگشت معامله گران از تعطیلات سه روزه، سهام S&P 500 به مقدار 1.6 درصد افزایش پیدا کرد. شاخص نزدک نیز به بالاترین میزان خود دست یافت. این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا رو به افزایش است.

روز دوشنبه 47 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس در آمریکا ثبت شده است. افزایش شیوع کرونا می تواند بر بهبود V شکل اقتصاد جهانی اثرگذار باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید