تراز تجاری ایران در بهار 99 منفی شد؛ کاهش احتمال دستیابی کشور به اهداف صادراتی

کدخبر: ۳۵۰۳۹۵
اقتصادنیوز : برآوردها نشان می‌دهد صادرات سه ماه منتهی به خرداد امسال یک میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار از واردات عقب مانده است.
تراز تجاری ایران در بهار 99 منفی شد؛ کاهش احتمال دستیابی کشور به اهداف صادراتی

به گزارش اقتصادنیوز بمانجان ندیمی خبرنگار اقتصادی در این باره نوشت: در مجموع صادرات ایران در فصل نخست امسال ۶ میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار ثبت شده است. از ابتدای امسال تا پایان خرداد، ۲۱ میلیون و ۹۲۹ هزار تن کالا به ارزش ۶ میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده است و در مقابل شاهد ورود ۸ میلیون و ۹۲۳ هزار تن کالا به ارزش ۷ میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار بوده‌ایم.

صادرات در سومین ماه سال از واردات عقب ماند. برآورد آمارهای تجارت خارجی سومین ماه سال نشان می‌دهد تراز تجاری ایران در این ماه منفی ۵۱۵ میلیون دلار ثبت شده است. همچنین صادرات سه ماه منتهی به خرداد امسال نیز یک میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار از واردات عقب مانده است. در مجموع صادرات ایران در فصل نخست سال ۶ میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار ثبت شده است؛ رقمی که نگرانی‌ها را از بابت تحقق هدف‌گذاری‌های صادراتی برای امسال بیشتر می‌کند. البته نباید فراموش کرد، ‌شیوع بیماری کرونا نیز تا حدودی اثرگذار بوده است. متولیان تجارت خارجی کشور اعلام کرده‌اند تا پایان سال ۹۹ می‌خواهند به ۴۱ میلیارد دلار صادرات دست یابند. بنابراین چنانچه همین روند در فصول آینده نیز تکرار شود، ارزش صادرات فاصله چشمگیری از هدف‌گذاری‌های صورت گرفته خواهد داشت.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید