ناپدید شدن سرمایه گذاری 76 میلیون دلاری ایران خودرو در سنگال + سند

کدخبر: ۳۵۱۱۳۴
اقتصاد نیوز: سال 1385 و با سرمایه گذاری 60 درصدی ایران خودرو و مشارکت 40 درصدی شرکای خارجی، شرکتی تحت عنوان "سنیران اتو" در کشور سنگال تاسیس شد و 5 سال بعد، یعنی در سال 1390 نیز این شرکت به بهره برداری رسید.
ناپدید شدن سرمایه گذاری 76 میلیون دلاری ایران خودرو در سنگال + سند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خودروبانک؛ طبق اطلاعات صورت مالی ایران خودرو، این شرکت در نزدیک به 11 میلیون دلار بابت سهم خود در مشارکت را در یک فقره پرداخت کرده است و در مرحله دوم و در زمان اجرای پروژه، مبلغ 65 میلیون دلار دیگر را پرداخت کرده است. در سال 1392 نیز بابت هزینه تامین مالی پروژه، حدود 66 میلیون دلار به بدهکار شرکت سرمایه پذیر پرداخت شده است.

حال باتوجه به اطلاعات صورت مالی ایران ‌خودرو، این شرکت درحال حاضر ۱۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از سنیران ‌ا‌تو طلب دارد، این درحالی است که مبلغ ذکر شده با نرخ ارز سال های گذشته محاسبه شده است و اگر به نرخ روز دلار حساب کنیم، به بیشتر از 1600 میلیارد تومان می رسد. به گزارش خودروبانک و به نقل از نود افتصادی، با این حال این ارقام هر ساله در صورت مالی شرکت درج می‌ شود و باوجود گذشت بیشتر از ۱۰ سال از زمان سرمایه ‌گذاری ایران‌ خودرو در شرکت سنگالی، به نظر می ‌رسد که امیدی به وصول این مطالبه از سوی طرف خارجی وجود نخواهد بود!.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید