نقره جهانی بر قله هفت‌ساله

کدخبر: ۳۵۱۲۳۹
اقتصادنیوز: نقره در روز چهارشنبه بیش از 7 درصد افزایش یافت و قیمت طلا از 1850 دلار عبور کرد. چشم انداز طولانی و ناهموار رشد اقتصادی موجب افزایش تقاضا در بازار فلزات شده است.
نقره جهانی بر قله  هفت‌ساله

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، نقره به بالاترین سطح هفت ساله صعود کرد و طلا به حرکت خود در جهت افزایش قیمت ادامه داد. افزایش محرک های اقتصادی در جهت مقابله با اثرات همه گیری کرونا از عوامل اثرگذار بر افزایش قیمت طلا و نقره بوده است.

سرمایه گذاران به دلیل رشد شیوع کرونا، کند شدن رشد اقتصادی، تضعیف دلار و نرخ بهره پایین به بازار فلزات روی آورده اند. حجم عظیمی از محرک های اقتصادی از سوی دولت ها و بانک های مرکزی نیز به افزایش قیمت ها کمک کرده است. نگرانی در مورد عرضه و خوش بینی در مورد افزایش تقاضای صنعتی موجب رشد قیمت نقره شده است. صندوق های EFT طلا نیز در روز سه شنبه بیشترین رشد از ماه ژوئن را تجربه کردند.

ویوک دار، تحلیل گر یک بانک استرالیایی در این رابطه اظهار کرده است: « در سال جاری، نقره نیز مانند طلا  از افزایش تقاضا برای دارایی های امن سود برده است. افزایش قیمت نقره می تواند همچنان ادامه یابد. مخصوصا به این دلیل که نگرانی در مورد عرضه و امید به افزایش تقاضا، قیمت نقره را تقویت خواهد کرد».

قیمت طلا برای تحویل فوری با 7.2 درصد افزایش به 22.8366 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی نیز به میزان 7.6 درصد رشد پیدا کرد. قیمت طلا برای تحویل فوری به میزان 1.3 درصد افزایش یافت و با قیمت 1856.81 دلار در هر اونس به بالاترین سطح از سپتامبر 2011 دست یافت. با توجه به سیر صعودی طلا، این فلز در حال نزدیک شدن به قیمت تاریخی 1921.17 دلار در سال 2011 است.

اد مورس، رئیس تحقیقات کالا در سیتی گروپ در یک مصاحبه با بلومبرگ در رابطه با افزایش قیمت فلز اظهار کرده است: «افزایش قیمت نقره به دلیل کاربردهای صنعتی ادامه خواهد داشت». سیتی گروپ پیش از این خاطر نشان کرده بود در مواقعی که فعالیت های اقتصادی رو به افزایش است و تمایل برای محفاظت از ثروت بالا است، فلز نقره عملکرد قدرتمندی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید