اعلام جزئیات زمان و نحوه عرضه ETF «صنایع پالایش نفت» و «خودروسازی و صنایع»

کدخبر: ۳۵۱۸۵۰
اقتصادنیوز: رئیس کل سازمان خصوصی سازی از عرضه دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) تا پایان مرداد ماه خبر داد و عنوان کرد این صندوق متشکل از شرکت‌های پالایش نفت تبریز، نفت بندرعباس، نفت اصفهان و نفت تهران است. صندوق سوم نیز متشکل از شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، ملی صنایع مس ایران و فولاد است.
اعلام جزئیات زمان و نحوه عرضه ETF «صنایع پالایش نفت» و «خودروسازی و صنایع»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران اولین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله با عنوان دارا یکم در اردیبهشت ماه امسال توسط وزارت اقتصاد و امور دارایی عرضه گردید که این صندوق سرمایه گذاری قابل معامله با نام «واسطه گری‌های مالی» متشکل از شرکت‌های بیمه البرز، بیمه اتکایی امین، بانک‌های صادرات ایران، ملت و تجارت در اردیبهشت از طریق پذیره نویسی عمومی تشکیل شد و با استقبال نزدیک به سه و نیم میلیون سهامدار مواجه شد که تاکنون بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (etf) در بورس بوده است و ارزش این صندوق با افزایش بیش از دو برابر به 4 میلیون و 814 هزار تومان رسیده است .

 در حالی که شهروندان این روزها اخبار دارادوم و سوم را پیگیری می کنند تا ثبت نام در ETF دوم و سوم کنند ، ریس کل سازمان خصوصی سازی ، علیرضا صالح در روزهای گذشته درباره زمان عرضه دارا دوم اعلام کرد: اقدامات لازم به منظور تشکیل دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) با نام «صنایع پالایش نفت» متشکل از شرکت‌های پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران ازجانب وزارت نفت در مرحله انجام بوده و امید است تا پایان مرداد این صندوق نیز از طریق پذیره نویسی عمومی تشکیل شود.

 
رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: عرضه این صندوق‌ها با هدف دسترسی اکثریت مردم به بازار سرمایه و ارتقای وضعیت اقتصادی خانواده‌ها از سوی دولت عرضه می‌شود و ثبت نام در این صندوق نیز مانند صندوق دارا یکم برای همه شهروندان ایرانی که دارای کد ملی هستند آزاد است.

وی به قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کشور و مصوبه هیئت وزیران اشاره کرد و افزود: طبق قانون و مصوبه هیئت وزیران مقرر شد سه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با اعمال تخفیف و از طریق پذیره نویسی عمومی تا سقف بیست میلیون ریال برای هر شخص، تشکیل شود. 

وی سومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله را «خودروسازی و صنایع» اعلام کرد و افزود: این صندوق متشکل از شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، ملی صنایع مس ایران و فولاد، است که باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل و مقدمات ثبت سفارش سهام آن در بازار سرمایه انجام شود و در حال حاضر زمان دقیق عرضه آن موکول به اقدامات اجرایی اولیه در ثبت صندوق توسط وزارت صمت است.

علیرضا صالح افزود: عرضه این صندوق‌ها با هدف دسترسی اکثریت مردم به بازار سرمایه و ارتقای وضعیت اقتصادی خانواده‌ها از سوی دولت عرضه می‌شود و ثبت‌نام در این صندوق نیز مانند صندوق دارا یکم برای همه شهروندان ایرانی که دارای کد ملی هستند آزاد است.

وی به قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کشور و مصوبه هیات وزیران اشاره کرد و افزود: طبق قانون و مصوبه هیات وزیران مقرر شد سه صندوق سرمایه‌­گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با اعمال تخفیف و از طریق پذیره‌نویسی عمومی تا سقف بیست میلیون ریال برای هر شخص، تشکیل شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید