رویترز گزارش داد؛

افزایش تولید اوپک با عقب‌نشینی اعضا از کاهش داوطلبانه

کدخبر: ۳۵۳۲۳۷
اقتصادنیوز: میزان تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه افزایش یافته است، زیرا عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس کاهش داوطلبانه ی تولید نفت را متوقف کردند.
افزایش تولید اوپک با عقب‌نشینی اعضا از کاهش داوطلبانه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافته است، زیرا عربستان سعودی و دیگر اعضای خلیج فارس، محدودیت های اضافی تولید خود را به پایان رساندند. اعضای دیگر اوپک نیز در زمینه ی همکاری با توافق کاهش تولید، پیشرفت کمی داشتند.

تولیدات نفت 13 عضو سازمان کشورهای صادرکننده ی نفت در ماه ژوئن به طور میانگین 23.32 میلیون بشکه در روز بوده است. اوپک و متحدانش در ماه آوریل برای مقابله با کاهش تقاضای ناشی از بحران همه گیری کرونا در مورد کاهش بی سابقه ی تولید نفت به توافق رسیدند. کاهش محدودیت های ناشی از کرونا و کاهش تولید نفت موجب شد تا قیمت نفت از 16 دلار در هر بشکه در ماه آوریل به بالاتر از 40 دلار صعودکند. اما نگرانی در مورد موج دوم همه گیری کرونا، افزایش قیمت های نفت را محدود کرد.

گروه اوپک پلاس موافقت کردند که تولیدات نفت را از آغاز ماه مه به میزان 10 درصد تولید جهانی یا 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. کاهش تولید نفت اعضای اوپک پلاس با 94 درصد انطباق در ماه ژوئیه،  5.743 میلیون بشکه در روز بوده است. انطباق کاهش تولیدات نفت در ماه ژوئن، 111 درصد بود.

بیشترین افزایش تولید این ماه در مقایسه با ماه ژوئن مربوط به تولیدات نفت عربستان صعودی بود. تولید نفت عربستان با افزایش تولید 850 هزار بشکه ای، به 8.4 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئیه رسید. امارات متحده عربی و کویت نیز میزان تولید نفت را افزایش دادند.

بر اساس بررسی ها، عراق و نیجریه که میزان تولید نفت خود را در ماه ژوئن کاهش داده بودند، در ماه ژوئیه کاهش بیشتری اعمال نکردند. همچنین، صادرات نفت عراق نیز افزایش پیدا کرد. با این حال، هر دو کشور متعهد شده اند تا در ماه های بعدی، میزان تولیدات خود را کاهش دهند.

تولیدات نفت ایران و لیبی نیز در ماه ژوئیه ثابت ماند و تولید ونزوئلا افزایش پیدا کرد. هر سه کشور به دلیل تحریم های آمریکا و مسائل داخلی محدود کننده ی تولید، از کاهش داوطلبانه معاف هستند.

مترجم: گیسو جعفری

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید