گزارش «اقتصادنیوز» از بازار خودرو در هفته دوم مرداد

عبور 206 از پیچ 200 میلیون تومان +جدول

کدخبر: ۳۵۴۴۷۵
بازار خودرو در میانه مرداد کماکان داغ است و سرعت قیمت اکثر خودروها ساخت داخل رو به بالا است.
عبور 206 از پیچ 200 میلیون تومان +جدول

محمد صالحی: در بازار خودرو دومین هفته مرداد ماه 206 تیپ 5 از قیمت 200 میلیون تومان سبقت گرفت تیپ 2 کورس میزان افزایش قیمت را برد و پراید به ایستگاه 100 میلیون تومان نزدیک شد.

روند قیمت ها نشان می دهد، بازار خودرو در میانه مرداد کماکان داغ است و سرعت قیمت اکثر خودروها ساخت داخل رو به بالا است.

رشد خانوادگی قیمت 206

خرید 206 صندوقدار

در هفته مورد بررسی تمامی محصولات خانواده 206 برمدار رشد حرکت کردند.

206 تیپ 2 که کف قیمت این خانواده را تشکیل می دهد در پایان هفته گذشته 155 میلیون تومان از سوی فروشندگان قیمت خورد با این ارزشگذاری 206 تیپ 2 در مقایسه با انهای هفته گذشته حدود 11 درصد گرانتر شده است. در هفته گذشته این خودرو از سوی فروشندگان با قیمت 140 تومان هم فروخته می شد. از نظر مقداری هم تیپ 2 بالاترین رقم افزایش را به خود اختصاص داد.

دیگر محصول خانواده پژو یعنی 206 تیپ 5 که در پایان هفته اول مرداد قیمت خود را در بازه  190 تا 200 میلیون تومانی تثبیت کرده بود، طی هفته جاری همچنان نمودار قیمت خود را صعودی نگه داشت و به نسبت هفته قبل بیش از  4.5 درصد به قیمت خود اضافه کرد.

206 تیپ 5 در پایان هفته جاری توانست از پیچ 200 میلیون تومان عبور کند.

دنا پلاس 7 میلیون بالا رفت

دنا پلاس

دنا پلاس در هفته جاری ترجیح داد به لحاظ تغییر قیمت در باند میانی حرکت کند.این خودرو به جهت مقداری در مقایسه با سایر خودروها نه افزایش شدیدی را تجربه کرد نه از قافله رشد قیمت فاصله زیادی گرفت.فروشندگان روی دنا پلاس در هفته جاری 267 میلیون تومان قیمت گذاشتند که در مقایسه با هفته قبل 7 میلیون تومان گرانتر بود.

پراید پیش از خروج از بازار 100 میلیونی می شود؟

پراید

پراید خودرویی است که نسلش در حال انقراض است. پراید 132 دی ماه از خط تولید خارج شد سایپا با 131 نیز پایان تیر خداحافظی کرد اما با این وجود در پایان هفته دوم مرداد به نسبت هفته قبل 8 میلیون تومانی رشد قیمت به نام خود ثبت کرد.دیگر عضو خانواده پراید یعنی پراید 111 نیز رشد دو میلیون داشت که در میان خودروهای مورد بررسی کمترین میزان تغییر قیمت است. این خودرو در پایان هفته گذشته وارد محدوده 90 میلیون تومانی شده بود.پراید 132 هم که سال قبل از چرخه تولید حذف شد این روزها در بازار نایاب است.

تیبا صندوقدار که بعد از خروج پراید از بازار ارزان ترین خودوری بازار لقب خواهد گرفت در حال حاضر 97 میلیون تومان به خریداران پیشنهاد می شود که این میزان قیمت به نسبت هفته گذشته رشد 4 درصدی را نشان می دهد.

مدل هاچ بک این خودرو نیز با نام تجاری تیبا 2 رشد قیمتی بیش از 3 درصد داشت.

تیبا 2 پلاس

ساینا دیگر محصولی که احتمالا بعد از رفتن پراید تولیدش افزایش می یابد در پایان این هفته به نسبت مدت مشابه در هفته گذشته رشد قیمتی 3 میلیون تومانی داشت.

فروشندگان کوییک هم در پایان هفته گذشته با دریافت 120 میلیون تومان حاضر به فروش خودرو بودند این در حالی است که کوییک در هفته قبل 5 درصد زیر این قیمت فروخته می شد. کوییک R هم در پایان این هفته بیش از 4.5 درصد رشد قیمت داشت.

بازار خودرو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید