رونمایی فدرال رزرو از سیستم پرداخت آنیِ جایگزین ارزدیجیتال فیسبوک

کدخبر: ۳۵۴۶۵۵
​اقتصادنیوز: فدرال رزرو با تاکید دوباره بر نگرانی‌های امنیتی برخاسته از ارز دیجیتال فیسبوک موسوم به «لیبرا»، از جزئیات سیستم پرداخت آنی خود رونمایی کرد.
رونمایی فدرال رزرو از سیستم پرداخت آنیِ جایگزین ارزدیجیتال فیسبوک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبنا،  FedNow برای خانواده‌ها و کسب و کارها دسترسی آنی به خدمات پرداخت برای مواردی همچون حقوق، مزایای دولتی و فروش فراهم می‌آورد بدون انتظار چند روزه برای کلرینگ چک‌ها.

اطلاعیه سال گذشته فیسبوک از برنامه‌های خود برای طراحی لیبرا و سیستم پرداخت انحصاری خود، بلافاصله علائم اعلام خطر را از سوی مقامات ملی جهان برانگیخت؛ کسانی که انتقادهای شدید خود را از امنیت و قابل اطمینان بودن یک شبکه خصوصی ابراز کردند.

«لائل برینارد» یکی از مقامان فدرال رزرو اعلام کرد که پروژه لیبرا فیسبوک همچنین ابهامات اساسی دیگری را در مورد موضوعات مرتبط با امنیت قانونی و رگولاتوری، ثبات مالی و نقش درست پول بخش خصوصی مطرح کرده است.

وی ادامه داد: ما نسبت به ایجاد یک سیستم پرداخت آنی که خدمات پرداخت پرشتاب را برای کاربران فراهم می‌کند، متعهد هستیم؛ سیستمی پرشتاب بدون صرف نظر کردن از لایه‌های حفاظتی قانونی و رگولاتوری که کاربران در تعامل با بانک‌ها انتظار دارند.

وی تاکید کرد که برنامه‌های کمک اضطراری دولت در دوران پاندمی کرونا «بر اهمیت دسترسی سریع به منابع و کمک مالی برای خانواده‌ها و کسب و کارهایی که در مضیقه نقدینگی هستند، صحه می‌گذارد.

برینارد اعلام کرد که ویژگی‌های این سیستم پرداخت آنی عبارت است از ابزارهای ضدکلاهبرداری، قابلیت حصول اطمینان از در دسترس بودن مبالغ بعد از چند ساعت و در آخر هفته‌ها از سوی بانک‌ها، قابلیت همکاری با سیستم‌های پرداخت خصوصی و سایر سیستم‌هایی که کاربران به جای شماره حساب بانکی از طریق نا های مستعار کاربری همچون آدرس ایمیل شناسایی می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید