آیا حباب اونس با سوزن واکسن روسی می ترکد؟

شوک پوتین به بازار طلا+نمودار

کدخبر: ۳۵۵۲۴۳
خبر پوتین در خصوص اثر واکسن ساخت محققان روسی بر کرونا، طلا را به سرعت ریزشی کرد.
شوک پوتین به بازار طلا+نمودار

قیمت اونس طلا در معاملات بازار آمریکا تا سطح 1940 دلار سقوط کرد که در مقایسه با قیمت دیروز 83 دلار کاهش نشان می دهد و از  رقم شده دیروز 4 درصد فاصله گرفته است.


>>>>بیشتر بخوانید؛

چه کسانی کرونا نمی گیرند

اولین عکس از واکسن کرونای روسی منتشر شد

سازمان بهداشت جهانی به ساخت واکسن کرونا توسط روسیه واکنش نشان داد

بازار ارز و سکه در محاصره اخبار سیاسی + نمودار


این ریزش قیمت پس از اعلام  خبری مبنی بر تأیید واکسن Covid-19 در روسیه، اتفاق افتاد زیرا با اعلام این خبر امیدواری ها به کنترل شیوع کرونا بالا رفت و سرمایه گذاران در بازار فروشنده شدند.

خبر ساخت واکسن روسی و اثر آن بر بیماری را ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد.او به خبرنگاران گفت:"تب دخترش که به کرونا مبتلا شده با یک واکسن ساخت محققان روسی کمتر شده است.به گفته رییس جمهور روسیه دمای بدن دخترش پس از دریافت این واکسن نسبت به روز قبل یک درجه کاهش یافته است، این خبر بازار طلا را به سرعت ریزشی کرد.

پوتین

 

با وجود خوش بینی بازار ها به اثر گذاری واکسن روسی، کارشناسان بهداشت جهانی هشدار می دهند که این واکسن  هنوز آزمایش های کامل "مرحله سه" را طی نکرده  و برای طی این مرحله چند ماه وقت لازم است. 

نگاهی به نمودارهای روزانه طلا و نقره امروز نیز نشان می دهد که نزول قیمت ها در روند عادی اصلاح بازار است و به گفته جیم ویکوف آنچه برای آینده طلا مهم است عملکرد قیمت روزهای باقی مانده از این هفته است.او این عملکرد را برای بازار طلا بسیار مهم توصیف می کند.

علاوه بر اخبار واکسن، گزارش هایی از فروکش آمار مبتلایان به کوید 19 و  توافق احتمالی بین کنگره و دونالد ترامپ بر سر بسته­ های جدید کمک های مالی نیز در کاهش و ثبات نسبی بازار طلا موثر عنوان شده است .

image

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید