خبرهای مهم درباره زمان تحویل مسکن ملی و پرداخت وام ودیعه مسکن

کدخبر: ۳۵۵۷۸۹
وزیر راه وشهرسازی گفت: تکمیل خانه‌های مسکن مهر حمایت از مستاجران و موجران از جمله سیاست‌هایی بوده که در این بازار اجرایی شد و طبق زمان بندی تحویل واحد‌ها صورت گرفته است.
خبرهای مهم درباره زمان تحویل مسکن ملی و پرداخت وام ودیعه مسکن

به گزارش اقتصادنیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه به طور طبیعی تمامی اقدامات از جمله تولید و عرضه مسکن و همچنین اخذ مالیات از خانه‌های خالی در جهت تعادل عرضه در بازار مسکن انجام می‌شود، گفت: هر سیاست و برنامه‌ریزی که تسهیل کننده در عرضه مسکن باشد می‌تواند زمینه ساز بهبود وضعیت این بازار باشد.

او ادامه داد: بازار‌های موازی هم در حوزه بخش مسکن تاثیر گذار بوده و تحولاتی که در بورس و اقتصاد کشور طی چند ماه گذشته ایجاد شده است می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

او ادامه داد: سیاست‌های اقتصادی کشور همچنان پابرجاست و مدیریت و انتظام بخشی در این حوزه می‌تواند بر کاهش التهابات بخش مسکن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

مسکن مهر رشت

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه بخش دوم اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه کنترل بازار مسکن اجرای طرح اقدام ملی مسکن بوده است، تاکید کرد: تکمیل خانه‌های مسکن مهر حمایت از مستاجران و موجران از جمله سیاست‌هایی بوده که در این بازار اجرایی شد و  طبق زمان بندی تحویل واحد‌ها صورت گرفته است.

برگزاری جشن اتمام پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرها

اسلامی در ادامه به تکمیل واحد‌های مسکن مهر در شهر‌های مختلف اشاره کرد، گفت: در بسیاری از شهر‌ها جشن اتمام مسکن مهر را برگزار کرده ایم و همچنین به زودی اولین واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن را در شهر‌های مختلف به متقاضیان تحویل خواهیم داد.

او یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی سیاست مهم تولید و عرضه مسکن را در دستور کار خود قرار داده است و از سوی دیگر سیاست مدیریت و انتظام بخشی در کل کشور توانسته به این بازار کمک کند.

تحویل اولین واحدهای مسکن ملی تا دو هفته آینده

وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: امیدواریم  تا یک الی دو هفته آینده اولین واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های مختلف به متقاضیان تحویل دهیم.

اسلامی همچنین در مورد بازار اجاره هم گفت: دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در جهت کاهش التهاب بازار اجاره سیاست‌های مختلفی را تدوین کرده و اجرای آن نقش موثری در این بازار داشته است.

تمدید قرارداد اجاره تا سه ماه بعد از پایان کرونا ادامه خواهد داشت

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمدید قرارداد اجاره تا سه ماه بعد از پایان کرونا ادامه خواهد داشت و هیچ موجری حق تخلیه واحد مسکونی مستاجران را ندارد، گفت: بزودی پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آغاز می‌شود اگر شرایط پرداخت در این بازار فراهم بود پرداخت این تسهیلات در سال آینده هم ادامه خواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید