اعلام میزان افزایش حقوق فرهنگیان در دولت روحانی

کدخبر: ۳۵۶۱۰۸
اقتصادنیوز: رییس سازمان اداری و استخدامی گفت: متوسط حقوق و مزایای کارکنان دولت و فرهنگیان در دولت یازدهم و دوازدهم پنج میلیون و ۴۷۰ هزار تورمان رسیده و نسبت به شروع دولت ۲۱۶ درصد رشد داشته است.
اعلام میزان افزایش حقوق فرهنگیان در دولت روحانی

به گزارش اقتصادنیوز، «جمشید انصاری» در نشست با وزیر آموزش و پرورش درباره جذب نیروی انسانی، افزود: جذب نیروی انسانی باید نظام‌مند شود و چنانچه آموزش و پرورش بتواند کیفیت ورودی‌های خود را به نحو مؤثرتری مدیریت کند، در تحقق هدف اصلی و غایی آموزش و پرورش تأثیر جدی دارد.

 

وی درباره درخواست صدور مجوز استخدامی، گفت: هیچ مشکلی در صدور مجوزها وجود ندارد، وزارت آموزش و پرورش وضعیتی را در استان‌ها پیش آورده که نمی‌توان این کار را انجام داد.

انصاری افزود: این وزارت‌خانه نمی‌تواند نیروهای حق‌التدریسی خود را از کار برکنار کند، سازمان اداری و استخدامی نیز نمی‌تواند درحالی‌که نیروهای حق‌التدریسی حقوق می‌گیرند به دلیل محدودیت منابع، برای استخدام نیروهای جدید مجوز صادر کند.

وی با اشاره به درخواست برخی فرهنگیان مبنی بر امتیاز قائل‌شدن برای استخدام فرزندان خود در وزارت آموزش و پرورش، گفت: استخدام در دستگاه‌های اجرایی دو مبنا دارد؛ عدالت‌ استخدامی و شایسته‌سالاری؛ اینکه کسی فرزند یک فرهنگی باشد، استحقاقی ایجاد می‌کند و نه شایستگی‌، پس بهتر اینکه استخدام در دستگاه‌های اجرایی روال عادی خود را طی کند.

معاون رییس جمهوری درباره کاهش فاصله پرداختی میان کارکنان رسمی و قراردادی گفت:پیش از این کارمند قراردادی ۶۵ تا ۷۰ درصد کارمند رسمی دریافتی داشت، امروز این فاصله به ۲۰ درصد کاهش یافته است و وضعیت متوسط حقوق فرهنگیان نیز با دیگر کارمندان دولت معادل شده است.

وی افزود: متوسط حقوق و مزایای کارکنان دولت و فرهنگیان در طول سال‌‎های فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم به حدود پنج میلیون و ۴۷۰ هزار تومان رسیده که نسبت به شروع دولت ۲۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انصاری درباره صدور مجوزهای استخدامی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در طول برنامه پنجم توسعه (۹۴- ۱۳۹۰) در طول پنج سال، ۵۵ هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش صادر شده است.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد از سال ۱۳۹۵ تا کنون تعداد مجوزهایی که برای تأمین نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش بوسیله جذب دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان صادر شده، بیشتر از ۱۸۶ هزار نفر است و نزدیک به ۳.۵ برابر سال‌های برنامه پنجم است .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید