شگردهای عجیب کارگزاری های املاک برای سود بیشتر

حرکت کوسه ای در بازار مسکن

کدخبر: ۳۵۶۶۵۱
برخی از کارگزاری های املاک از تاکتیک های جدیدی برای کسب سود بیشتر استفاده می کنند مانند زخمی کردن فایل های مرغوب و ارزنده که به «تکنیک کوسه ای» معروف شده است.
حرکت کوسه ای در بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی فایل های فروش املاک  نشان می دهد بیشتر قیمت های پیشنهادی از سوی فروشندگان با قیمت واقعی منطقه تفاوت بالایی دارد . در این نرخ گذاری ها برخی از مشاوران املاک نقش اصلی را دارند .

سبک دپارتمانی در بازار ملک چیست؟

مجید صالحی یکی از مشاوران املاک قدیمی که در محدوده جنوبی تهران فعالیت می کند به اقتصادنیوز می گوید :‌سبک جدیدی در بازار ملک باب شده است که به «سبک دپارتمانی» معروف است . واسطه گران با شناسایی املاکی که با قیمت مناسب و واقعی برای فروش گذاشته شده است که بیشتر این فایل ها از طریق سایت های فروش ملک یا دسترسی به فایل مشاوران املاک به دست می آید با فروشندگان وارد مذاکره می شوند .

وی ادامه می دهد :‌آپارتمانی که 500 میلیون نرخ گذاری شده ،با مذاکره با فروشنده به قیمت 550 میلیون برای فروش گذاشته می شود و افزایش فروش میان فروشنده و واسطه تقسیم می شود .این مشاوران املاک دیگر به حق کمیسیون 2 تا 3 میلیونی بسنده نمی کنند و با شگردهای جدید تا روزی 12 میلیون هم کسب درآمد دارند .

مسکن

 این مشاور املاک قدیمی معتقد است : این رفتارها سبب می شود قیمت ملک در منطقه ای به طور نامتعارف بالا برود و همچنین این مشاوران از عملیات های روانی برای مرغوب جلوه دادن برخی از املاک نیز استفاده می کنند به این شیوه که در ساعتی مشخص چند خریدار را برای بازدید ملکی هماهنگ می کنند و با عملیات روانی خریداران را مشتاق ملک می کنند .

پای تکنیک کوسه ای به خرید و فروش ملک باز شد

یکی دیگر از شگردهای مشاوران املاک خرید املاک مرغوب توسط خود مشاوران املاک است به این شیوه که بخشی از قیمت کلی را به خریدار پرداخت می کنند و پس از آن با قیمت بیشتری آن را به فروش می رسانند . این تکنیک که به «تکنیک کوسه‌ای» معروف است و نوسان گیران با زخمی کردن ملک، آن را با قیمت بیشتری با خریدار بعدی می فروشند .

صالحی این موضع را تایید می کند و می گوید :‌این روش در مورد فروشندگان کم اطلاع  استفاده می شود و ملکی 500 میلیونی را با 100 میلیون قولنامه می کنند و با قیمت بالاتر به خریدار جدید می فروشند . در این روش خریدار جدید و فروشنده با هم رو به رو نمی شوند .

این روش های واسطه گران ملک برای سود بیشتر سبب شده در برخی از مناطق جنوبی و جنوب غربی تهران نرخ املاک از متری یک تا 3 میلیون تومان در مدت کوتاهی افزایش پیدا کند .

 

محله

متراژ(مترمربع)

سن بنا

قیمت کل(تومان)

شریعتی-محمودی

70

13

2 میلیارد و 30 میلیون

تهرانپارس-خ 214

100

16

2 میلیارد و 920 میلیون

گلبرگ غربی- 16 متری دوم

73

18

1 میلیارد و 800 میلیون

ستارخان-پاک شمالی

100

11

3 میلیارد و 52 میلیون

مجیدیه جنوبی- استاد حسن بنا

90

18

1 میلیارد و 620 میلیون

معلم-قدوسی

53

6

1 میلیارد و 325 میلیون

شهرک راه آهن-هوانیروز

100

4

2 میلیارد و 247 میلیون

خواجه عبداله- چهاردهم

87

3

3 میلیارد و 480 میلیون

نارمک-چهارراه تلفنخانه

80

13

2 میلیارد و 75 میلیون

آیت اله کاشانی-بلوار اباذر

120

15

3 میلیارد و 700 میلیون

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید