شاخص کل به پشت مرز روانی عقب نشینی کرد

بورس در جست و جوی کف مطمئن؟

کدخبر: ۳۵۶۶۷۹
شاخص کل پس از دو روز حضور در منطقه سبز بورس امروز با 3.7 درصد افت مجددا از کانال یک میلیون 800 هزار واحد عقب نشست.
بورس در جست و جوی کف مطمئن؟

به گزارش اقتصادنیوز اکثر نمادهای بزرگ و کوچک امروز رشد منفی را تجربه کردند تا شاخص هم وزن یک روز بیشتر نتواند سبزپوش بماند.

برخی تحلیل‌گران با اشاره به صف‌های فروش در معاملات روزجاری اعتقاد دارند: برای برخی سهام، توان حقوقی به اندازه‌ای نبود که صف‌های فروش را جمع کنند اما برای برخی نمادهای دیگر مانند شستا، حقوقی ها هم تمایلی به جارو کردن صف نشان ندادند.

این گروه اعتقاد دارند:رفتار حقوقی‌ها در معاملات امروز نشان داد که تصویر معامله‌گران از روند بازار صعود به سمت نقاط بالاتر نیست. به گفته این دسته از تحلیل‌گران شاخص پس از شکستن کف حمایتی یک میلیون و 800 هزار برای دومین بار در هفته جاری وارد روند جدیدی شده است.در روند جدید بازار به دنبال پیدا کردن کف مطمئنی است و تا زمان نیافتن این کف مطمئن روند کنونی ادامه خواهد داشت.

 

 

کف جدید بورس کجاست؟

برخی از کارشناسان با اشاره به عوامل بنیادی اعتقاد دارند: بین شاخص و کف بنیادی بازار شکاف جدی وجود دارد.بنابراین اگر روند تا رسیدن به کف بنیادی قرار باشد ادامه یابد بازار کماکان در مسیر که این هفته را آغاز کرده پیش خواهد رفت.زیرا کف بنیادی کنونی به مراتب پایین تر از میزان فعلی است آنها مرز یک میلیون را به عنوان کف معرفی می کنند.

اما گروهی دیگر با قبول نظریه جست و جوی بازار برای کف جدید بر این باورند که شاخص به دلایل مختلف تا کف بنیادی پایین نمی آید و ممکن است بورس برای مدتی در محدوده های نزدیک به محدوده کنونی در نوسان باشد.

فرضیه جدید برای ریزش بورس 

دیروز خبر آمد که قرار است 30 درصد دوم سهام عدالت به فروش رسد،برخی چهره های اقتصادی نزدیک به دولت اعتقاد دارند ریزش اخیر محصول کسانی است که به دنبال خرید این سهام در قیمت های پایین تر هستند زیرا شرکت های داخل سهام عدالت به جهت چشم انداز و حتی وضعیت کنونی از ارزندگی بالاتری نسبت به قیمت های کنونی برخودار هستند.این نگاه گرچه جای چون و چرای زیادی دارد اما بازتاب دهنده بخش رسمی اقتصاد به اتفاقات بورس است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید