بازار سهام صعودی است یا نزولی؟

پیش بینی کارشناسان از وضعیت بورس روز سه شنبه 4 شهریور +جدول

کدخبر: ۳۵۷۶۶۸
برای معاملات روز سه شنبه چهارم شهریور 57 درصد از پیش بینی ها از بین هفت کارشناس حکایت از توقف ریزش بورس دارد و فقط 14 درصد روند بورس امروز را صعودی می دانند.
پیش بینی کارشناسان از وضعیت بورس روز سه شنبه 4 شهریور +جدول

اتفاقات روز دوشنبه بازار سهام تا حدودی خوش بینی به مثبت شدن شاخص کل بورس را تقویت کرد،زیرا برای روز سه شنبه 14 درصد از شرکت کنندگان اعتقاد دارند شاخص کل بورس امروز سبز پوش خواهد بود.روز گذشته در نظرسنجی دنیای اقتصاد کارشناسان شرکت کننده گزینه مثبت شدن شاخص بورس را تیک نزده بودند و بیش از 60 درصد پیش بینی کرده بودند روند بازار نزولی است.پیش بینی که درست از آب درآمد و شاخص یک روز منفی دیگر را هم در 11 روز کاری گذشته ثبت کرد.

اما برای امروز  هفت شرکت کننده  در نظرسنجی در پاسخ به این سئوال که بورس امروز صعودی است یا نزولی؟ پاسخی کاملا متفاوت از دیروز دادند.در نظر سنجی امروز کمتر از 30 درصد از شرکت کنندگان معتقدند: شاخص کل امروز منفی بسته می شود و 57 درصد دیگر روند متعادلی را برای بازار پیش بینی می کنند.

بیشتر بخوانید:

تزریق 10 هزار میلیارد تومان به معاملات روز سه شنبه بورس

با توجه به اخبار شنیده برای مداخله سنگین حقوقی ها در معاملات امروز بازار سهام این احتمال وجود دارد که اراده برای جلوگیری از ریزش بیشتر و جمع کردن صف فروش های از سوی حقوقی ها بیشتر شده باشد.از این رو گزینه متعادل بودن بازار سهام فرض دور از ذهنی نیست اما موافقان ریزش اعتقاد دارند دلیل منفی شدن بورس نبود حمایت نیست بلکه بحران اعتماد است بنابراین تا ترمیم این مساله مسیر نزولی ادامه خواهد داشت.آنان پیش بینی می کنند بازار در روزهای اتی مثبت شود.

پیش بینی شاخص بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید