لغو ابلاغ پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در هواپیماهای ایران

کدخبر: ۳۵۸۶۲۶
اقتصادنیوز:مجوز افزایش ظرفیت مسافر داخل کابین هواپیماها توسط شرکت های هواپیمایی از سوی کمیته پیشگیری از آلودگی ناوگان حمل و نقل ابلاغ شد.
لغو ابلاغ پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در هواپیماهای ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نشست کمیته پیشگیری از آلودگی ناوگان حمل و نقل و مراکز تجمع مسافران ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که با حضور شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل و جانشین وزیر در ستاد مدیریت بحران و معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انجام گرفت، تصمیمات جدید درخصوص پذیرش مسافر در ناوگان هوایی کشور ابلاغ شد.

براین اساس و با توجه به توضیحات ارائه شده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص قابلیت های سیستم تهویه هواپیما و همچنین عدم توصیه مراجع بین المللی هوانوردی به فاصله گذاری اجتماعی در هواپیما، به منظور انجام سفرهای هوایی بهداشتی با رویکرد هماهنگی با رفتارهای جامعه هوانوردی بین الملل و جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی به بخش بهداشت تصمیمات جدید گرفته شد.

به این ترتیب مقرر شد ابلاغیه پیشین مبنی بر لزوم پذیرش مسافر داخل هواپیما با ظرفیت حداکثر ۶۰ درصد ملغی شده و افزایش ظرفیت مسافر داخل کابین با شروط جدید اعلام شده بلامانع باشد. این شروط شامل روشن بودن مداوم APU هواپیما روی زمین برای تهویه هوا، خالی ماندن دو ردیف آخر صندلی هواپیما در صورت نیاز مسافر به قرنطینه، نمونه برداری دوره ای از هوای داخل کابین توسط نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در فرآیند اعزام و پذیرش مسافر از مبدا تا مقصد است. 

در این ابلاغ به سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، بر همکاری های همه جانبه با وزارت بهداشت و همچنین نظارت کامل بر حسن اجرای پروتکل های جدید توسط شرکت های هواپیمایی و دیگر فعالان این بخش تاکید و مقرر شد برخوردهای مقتضی با متخلفین انجام پذیرد.

به گزارش فارس این خبرگزاری پیش از این گزارشی درباره ضرورت ورود ستاد مقابله با کرونا درباره رعایت پروتکل ها در پروازها و به روزرسانی دستورالعمل ها منتشر کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید