دستور جدید وزیربهداشت درخصوص کنکور

کدخبر: ۳۴۹۱۵۷
اقتصادنیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به علیرضا رئیسی، معاون بهداشت این وزارتخانه، با اشاره به تعویق زمان برگزاری کنکور دکتری و کارشناسی ارشد، بر رعایت کامل دستورالعمل‌ها، فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی به منظور مراقبت از سلامت داوطلبین شرکت‌کننده تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ،سعید نمکی در این نامه تاکید کرده است: قبل از برگزاری امتحانات، نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل برگزاری بازدید و چیدمان، تهویه و شرایط محیطی و انطباق آن با پروتکل‌های ابلاغی بررسی و اعلام شود.

وی افزود:‌ توصیه‌های لازم و نیروی انسانی کافی جهت اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها و داوطلبین جهت عدم تراکم و احتمال سرایت ویروس قبل و حین ورود به مراکز برگزاری امتحان فراهم شود.

وزیر بهداشت در ادامه این نامه تصریح کرده است: در تمام حوزه‌ها ناظر واجد شرایط جهت نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها و رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک، تهویه مناسب، پیشگیری از آلودگی ناشی از زمان تغذیه داوطلبین و همچنین کنترل رفتار مراقبین و برگزار کنندگان و توزیع اوراق حضور فعال داشته، هرگونه عدم انطباق با موازین بهداشتی سریعاً تذکر داده شود و در صورت کمبود نیرو می توانید از دیگر دستگاه‌ها کمک بگیرید.

نمکی تاکید کرد: همچنین در زمان خاتمه آزمون و خروج داوطلبین در خارج از حوزه امتحانی از هرگونه گردهمائی و تجمع باید جداً جلوگیری شود و لازم است روزهای قبل از برگزاری در برنامه‌های مختلف صداوسیما و همچنین از طریق شبکه‌های مجازی، اطلاع‌رسانی و آموزش کافی جهت داوطلبین و خانواده‌های آنها صورت گیرد تا از پیشگیری حداقل آلودگی نیز مطمئن شویم.

وزیر بهداشت در این نامه افزود: اجرای این دستورالعمل در استان‌ها به عهده روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهد بود.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور دکتری روز نهم مردادماه و کنکور کارشناسی ارشد در روزهای ۱۶ و ۱۷ مردادماه برگزار می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید