تولید تجاری انسولین در داخل کشور آغاز شد

کدخبر: ۳۴۴۳۱۶
اقتصادنیوز: خط تولید تجاری انسولین با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس رونمایی شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  پس از تشدید تحریم‌ها، علی‌رغم ادعاهای مطرح شده، واردات برخی اقلام داروی و تجهیزات پزشکی مانند انسولین دچار مشکل شد و این مساله به انگیزه‌ای تبدیل شد تا یک شرکت فناور مستقر در پارک پردیس معاونت علمی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اقدام به بومی‌سازی فناوری این داروی حیاتی کند.

تولید انسولین ایرانی حاصل بیش از ۳ سال تحقیق وپژوهش در واحد تحقیق و توسعه یک شرکت داخلی است و تولید بومی انسولین می‌تواند از خروج میلیون‌ها دلار ارز جلوگیری کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این مراسم گفت: در حال حاضر،  بیشترین مقدار ارزبری در حوزه دارو مربوط به واردات انسولین است. اقدام امروز یک گام ابتدایی است و آغاز به کار این خط تولید، فصل جدیدی در بومی سازی داروهای استراتژیک است. این تلاش ادامه دارد و اقلام دارویی بیشتری به سبد خودکفایی کشور اضافه می شود.

سورنا ستاری با اشاره به حمایت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در پارک فناوری پردیس معاونت علمی نیز یک پارک فناوری سلامت فعالیت دارد و امیدواریم با تلاش شرکت‌های دانش بنیان و فناور، ارز دولتی که به واردات دارو اختصاص می یابد، صرفه جویی شود و بتوانیم تمام اقلام دارویی مورد نیاز را در داخل کشور تولید کنیم.

در ادامه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تلاش شرکت‌های دانش بنیان و فناور برای بی نیاز کردن کشور از واردات دارو، بیان کرد: تلاش‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای شکل گیری زیست بوم فناوری ونوآوری و توسعه آن در کشور قابل تقدیر است. با کمک شرکت‌های دانش بنیان وفناور این حوزه موفق شده ایم۳٠ درصد بر تولید داخلی دارو بیافزایم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید