پینگ پنگ اونس بین 1900 و 2000 دلار؟

آمار حیاتی برای بازار طلا +جدول مهم ترین اتفاقات اقتصادی هفته

کدخبر: ۳۵۸۶۸۰
در دوران پر نوسان و آشفته بازار اونس طلا، انتشار شاخص‌های مهم اقتصادی مانند نرخ بیکاری، مدیران خرید و شاخص قیمت مصرف کننده می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده طلا بگذارد
آمار حیاتی برای بازار طلا +جدول مهم ترین اتفاقات اقتصادی هفته

به گزارش اقتصاد نیوز، طبق نظر تحلیل‌گران نوسان‌های پر پیچ وخم طلا به پایان نرسیده است. پیش‌بینی می‌شود، نسبت به هفته گذشته، این هفته نوسان‌های شدید‌تری را در بازار طلا  شاهد باشیم. این در حالیست که هفته گذشته طلا نوسان بالای 100 دلار در روز را تجربه کرد.

آهن بی‌تاب و قرار

در دو هفته گذشته با وجود کم شدن هیجان بازار طلا، نوسانات بین پایین ترین و بالاترین حدود کانال 1900 دلار نشان‌می‌دهد که قیمت اونس همچنان مضطرب و بلاتکلیف است.

پیتر هیو مدیر تجارت جهانی کیتکو متالز گفت:ما طی چند هفته گذشته نوسانات بالایی داشتیم و این تغییر نخواهد کرد.آمار و ارقام بازار سهام و انتخابات ماه نوامبر عواملی هستند که ‌می‌تواند تغیرات زیادی را به قیمت طلا وارد کنند و باعث می‌شوند این نوسانات تا ماه دسامبر باقی بمانند.  در این  بازار پریشان هر خبری که منتشر می شود می تواند یک بازار را بی‌ثبات کند. 

هیو انتظار دارد هفته آینده اونس طلا کانال 2000 دلار را چندین بار محک بزند و از دیدگاه او اگر طلا بتواند بالای 2000 دلار بماند، انتظار می‌رود که بازار وارد مرحله‌ای جدید شود که در آن طلا رو به سود دهی بیشتر می‌رود. اما اگر نتواند بالای حد 2000 دلار خود را نگه‌دارد، نوسانات دو هفته گذشته تکرار می‌شوند. 

رویداد‌های مهم اقتصادی

این سرگشتگی‌ و اضطراب بازار،  آسیب‌پذیری آن را دوچندان می‌کند. با این حال با توجه به هفته‌های گذشته باید در نظر داشت که سرمایه‌گذاران تا حدودی به اخبار ناامید کننده اقتصادی عادت کرده‌اند و  یا بر اساس احتمال آینده تاریک اقتصادی وارد بازار طلا شده‌اند. در نتیجه اخبار مثبت احتمالاً تاثیر بیشتری بر روند طلا خواهند گذاشت. 

64848206-1D3A-4A0F-B29E-11A6CB3AC028

شاخص‌های مدیران خرید (PMI) نشان‌دهنده تغییرات در شرایط تجاری بخش‌های کارخانه‌ای، خدماتی و ترکیبی است. این شاخص بر اساس مشاهدات ماهانه مدیران خرید در شرکت‌های خصوصی با نظرسنجی از آن‌ها بدست می‌آید.

شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) تغییرات سطح قیمت سبد بازار کالاهای مصرفی و خدمات خریداری‌شده توسط خانوارها را نشان می‌دهد.  این شاخص یک برآورد آماری است که با استفاده از قیمت نمونه‌های از اقلام نماینده که قیمت آن‌ها به‌صورت دوره‌ای جمع‌آوری می‌شود، ساخته‌شده است.

بیکاری شاخص زرین این هفته

برای طلا، موثرترین رقم احتمالاً داده های اشتغال ایالات متحده است که در روز جمعه برنامه ریزی به انتشار شده است.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد لاساله فیوچرز  گف ، پس از سخنرانی پاول ، تمرکز بر بازار کار ایالات متحده معطوف خواهد شد. ندوس گفت: "ما در دو ماه گذشته شاهد بوده ایم که اقتصاد ایالات متحده 9 میلیون شغل ایجاد کرده است ، اما در ماه مارس 20 میلیون شغل از دست داده ایم."

ندوس افزود: آمار پایین اشتغال می تواند باعث افزایش طلا شود زیرا انتظار می رود بانک فدرال نقدینگی بیشتری به بازارهای مالی وارد کند..

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید