افزایش صادرات ایران به روسیه

کدخبر: ۳۵۹۳۸۹
شرکت "راه آهن اکسپرس" (“ADY Express”) وابسته به شرکت دولتی راه آهن جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه با انتشار گزارشی از افزایش حجم انتقال ترانزیتی محصولات لبنی و میوه از جمهوری اسلامی ایران و از طریق خاک جمهوری اذربایجان به روسیه خبر داد.
افزایش صادرات ایران به روسیه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: از شرکت راه آهن اکسپرس جمهوری آذربایجان ، اخیرا در قالب دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب انتقال ترانزیت محصولات لبنی و میوه در مسیر ریلی ایران – جمهوری آذربایجان – روسیه  افزایش یافته است.

  این گزارش افزود: شرکت راه  آهن اکسپرس از طریق پایانه باری آستارا ( واقع در خاک ایران ) بیش از یک هزار تن شیر خشک و پنیر از ایران به روسیه انتقال داده است .  

  این شرکت همچنین در دو ماه اخیر موفق به انتقال ۵ هزار و ۵۰ تن میوه از شهر آستارای ایران به شهر آستاراخان روسیه شده است.

  براساس این گزارش ، محصولات لبنی و میوه از ایران از طریق پایانه باری آستارا و با واگن های یخچال دار به روسیه حمل شده است.

  شرکت راه آهن اکسپرس که در قالب طرح تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال–جنوب، پیمانکاری توسعه پایانه باری آستارا در خاک ایران را برعهده دارد،همچنین برای نخستین بار از ایران و از طریق پایانه باری آستارا و مسیر بندر الت جمهوری آذربایجان – دریای خزر – قزاقستان بیسکویت و چای را با واگن های یخچال دار به تاجیکستان انتقال داده است.

ساخت پایانه باری آستارا در قالب تکمیل دالان حمل و نقل شمال–جنوب در سال  ۲۰۱۶ میلادی آغاز شده و مرحله نخست آن در سال ۲۰۱۸ میلادی به پایان رسید. عملیات حمل و نقل از طریق این پایانه باری از ماه فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی اجرایی شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید