پیش‌بینی وضعیت شاخص بورس در روز شنبه/کف مقاومتی بورس کجاست؟/ دلایل عقب نشینی شاخص اعلام شد

کدخبر: ۳۵۹۵۱۶
اقتصادنیوز: دوره ریزش بورس حالا طولانی‌تر از انتظار شده است، در حالی که پیش‌تر برخی ریزش بورس را ناشی از برخورد با سد مقاومتی دو میلیون واحد می‌دانستند امروز برخی فرضیه ریزش را طرح می‌کنند.
پیش‌بینی وضعیت شاخص بورس در روز شنبه/کف مقاومتی بورس کجاست؟/ دلایل عقب نشینی شاخص اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین: رییس سازمان بورس اوراق بهادار تهران خبر از تصمیمات تازه و توافق‌های امیدوار کننده داده است و رییس کل بانک مرکزی نیز اتفاقا پیشنهاداتی تازه برای سهامداران عمده ارائه داده است.

حیدری، کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل ریزش بازار سرمایه به خبرآنلاین گفت: من معتقدم اولین دلیل این اتفاق از ترس و تردیددر بین سهامدارن نشات می‌گیرد.

وی ادامه داد: دلیل دوم به عدم گشایش اقتصادی برمی‌گردد، عمده سهامداران انتظار داشتند که گشتیشی اقتصادی رخ دهد و دلیل بعدی این است که با توجه به کاهش میزان تورم نسبت به دوره‌های قبل و خروج میزان نقدینگی از بازار سهام به بازارهای دیگر، ریزش‌ها در بازار سهام بیشتر شد. 

وی در پاسخ به این سئوال که  آیا بورس همچنان در فاز اصلاح است؟گفت:من این اتفاق را اصلاح نمیدانم. از نظر من ریزش اتفاق افتاده و باید با پذیرش این موضوع تصمیم دقیق اتخاذ کرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به حجیم شدن بازار سهام به لحاظ میزان نقدینگی، این وضعیت تا جایی ادامه دارد که یا یک طرح یا گشایش واقعی اقتصادی اتفاق بیفتد ، در عین حال ورود  زیرمجموعه‌های بنگاه‌های حکومتی به بازار سرمایه نیز در این روند موثر است.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: اگر این بنگاه‌های دولتی وارد بورس شوند، به واسطه گستردگی خدمات و تولیداتی که دارند، قطعا اثر خیلی خوبی بر بازار سهام میگذارند .

وی پیش بینی کرد:در غیر اینصورت بازار در وضعیت کج‌دار و مریزحرکت میکند. البته در روزهای آتی ، به دلیل سفر وزیر امور خارجه سوییس به ایران و  احتمال اینکه وی حامل پیام‌های جداگانه ای از اتحادیه اروپا برای مقامات ایرانی باشد، احتمالا بازار سهام به یک آرامش نسبی می‌رسد.

این کارشناس ادامه داد:  در اقتصاد متورم ما دلار شاخص پیشرو است. این بدان معناست که سرمایه سریع تبدیل به دلار می‌شود و به همین دلیل که دلار شاخص مهم اقتصادی است .بررسی‌ها نشان می‌دهد به محض اینکه بازار ارز و طلا و سکه به آرامش نسبی می‌رسد پول در بازارهای مختلف از جمله بازار سهام گردش می‌کند پس معتقدم تا زمانی که این آرامش در بازار ارز رخ ندهد وضعیت تغییر نکند.

وی در پاسخ به این سئوال که از پس بیش از دو هفته ریزش و پیشروی اندک وضعیت بازار سهام در روز شنبه را چگونه پیش بینی می‌کنید؟ گفت: من برای شنبه همین داستان کج دار و مریز را میبینم. وی کف مقاومتی بازار سرمایه را یک میلیون و پانصد هزار واحد دانست و گفت به نظرم محدوده نوسان و عقب‌نشینی اینجاست و بازار از این محدوده مقاومتی عقب‌تر نمی‌رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید