جایگاه‌داران سوخت هم مشمول قانون مالیات بر ارزش‌افزوده می‌شوند؟

کدخبر: ۳۶۰۲۰۹
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: جایگاه‌داران سوخت از ابتدای امسال مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده هستند.

جایگاه‌داران سوخت هم مشمول قانون مالیات بر ارزش‌افزوده می‌شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، میرحیدر رضوی، اظهار کرد: همه جایگاه‌داران سوخت (فرآورده‌های نفت و گاز) با هر حجم از فروش یا درآمد کالا و ارائه خدمات که به موجب فراخوان‌های قبلی برای دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده فراخوان نشده‌اند، از ابتدای امسال مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده هستند.

وی افزود: این اشخاص که بعد از تاریخ اجرای فراخوان نیز ایجاد، تأسیس و به ثبت می‌رسند و یا شروع به انجام فعالیت می‌کنند، در صورت فعالیت با هر حجم از فروش و یا درآمد (کالا و خدمت) مشمول اجرای قانون از تاریخ شروع فعالیت هستند.

این مسئول ادامه داد: کارمزد، مالیات و عوارض ارزش‌افزوده جایگاه‌داران در قیمت‌های تکلیفی فرآورده‌های نفت و گاز لحاظ شده است و جایگاه‌داران اجازه وصول مالیات و عوارض ارزش‌افزوده مازاد بر قیمت تعیین شده را از خریداران سوخت ندارند.

رضوی با بیان اینکه فعالان اقتصادی فراخوان‌ شده می‌بایست از تاریخ درج اطلاعیه در جراید، با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی (ثبت‌نام الکترونیک) به نشانی tax.gov.ir نسبت به ثبت‌نام در سامانه فوق‌الذکر اقدام کنند، تصریح کرد: جایگاه‌دارانی که واجد شرایط فراخوان‌های قبلی و اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده بوده‌اند، حتی در صورت انطباق با شرایط مشمولیت مرحله هشتم ثبت‌نام این نظام مالیاتی جزو مودیان مشمول مراحل قبلی ثبت‌نام و اجرای قانون محسوب و مکلف به اجرای مقررات از تاریخ شمول فراخوان مربوط، خواهند بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان یادآور شد: اشخاص مشمول این فراخوان، از اول فروردین امسال مکلف به اجرای تکالیف مقرر در قانون از جمله وصول مالیات و عوارض ارزش‌افزوده نسبت به کارمزد فروش فرآورده و فروش سایر کالاها و خدمات از خریداران کالا و خدمات، ارائه اظهارنامه و واریز مالیات و عوارض بر ارزش افزوده به حساب‌های تعیین شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید