دیده‌بانی ستون فقرات بورس در تحریم و کرونا

کدخبر: ۳۶۱۰۱۸
تحریم و کرونا چه پیامدها و فرصت‌هایی را برای یکی از صنایع مادر ایران به وجود خواهد آورد؟
دیده‌بانی ستون فقرات بورس در تحریم و کرونا

به گزارش گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد، انواع فلزات غیر آهنی شامل مس، آلومینیوم، سرب، روی، طلا و ... از پرکاربردترین مواد اولیه مورداستفاده در صنایع مختلف مادر و استراتژیک هستند.
بسیاری از این صنایع در بازار سرمایه نیز از نمادهای بزرگ واصلی به‌حساب می‌آیند و تحولات آن‌ها می‌تواند روند بازار را دست‌خوش تغییر کند.
این صنایع راهبردی همانند دیگر بخش‌های اقتصادی با دو چالش تحریم و کرونا روبرو است.
اما در دوران تحریم با بهره‌برداری بهینه، تولید ارزش‌افزوده و به‌کارگیری راهبردهای نوآورانه و هوشمندانه این صنعت از برجسته‌ترین نمونه‌های ارزآوری بوده به‌طوری‌که میزان صادرات مس در سال 98 باوجود تحریم‌ها دو برابر رشدِ کرد.

دیده‌بانی صنعت مادر

گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد در ادامه مسیر گذشته باهدف ترسیم چشم‌انداز صنایع استراتژیک امسال نیز «همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیر آهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار» را بر پا می‌کند. البته این رخداد به دلیل شیوع کرونا به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. در رویداد سوم که با همکاری شرکت ملی صنایع مس ایران، برگزار می‌شود بازیگران اصلی این صنعت اعم از دولت، بخش خصوصی و انجمن‌های تخصصی داخلی و بین‌المللی در هشت محور تبادل اطلاعات می‌کنند.
اولین محوری که در این رویداد آنلاین بحث و بررسی می‌شود جهش تولید، توسعه پایدار و متوازن و حذف موانع پیشرو در صنایع غیر آهنی است. بازیگران در این محور بررسی می‌کنند که راه‌های حذف موانع و بهبود فضای کسب‌وکار باهدف ارتقای بیشتر در این حوزه چیست؟
یکی از چالش‌های بخش فلزات غیر آهنی حیات و پویایی معادن است، زیرا چالش در این بخش می‌تواند کل زنجیره را مختل کند در این نشست نحوه اکتشافات و فعالیت‌های اکتشافی مدرن باهدف پویا نگه‌داشتن قلب تولید در این حوزه مرور خواهد شد.
- احیا و سرمایه‌گذاری در معادن کوچک و متوسط، بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های ساخت داخل و توسعه فناوری از دیگر محورهای موردبررسی در همایش سوم گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد است.
در کنار مسائل درون صنعت تحولات اقتصاد جهانی و بازار صنایع غیر آهنی، ارزآوری و تحریم‌ها و اثر کرونا بر این بخش ارزیابی خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید